Vikten av Hälsan

Julen kommer ju varje år!

Igår när jag satt hos frissan så pratade om vi om den hysteri som rådde utanför, jag klipper mig i ett köpcentrum, och som ni förstår var det FULLT kaos.

Samma visa varje år! Sista minuten med ALLT!
Som om det skulle vara någon nyhet att julen infaller den fjärde veckan i december.

Ungefär som när första snön och halkan kommer, vi bor i ett land i norra delen av världen, snö och is,
hör till vår natur. (Även om jag gärna skulle vara utan den).

Jag har alltid planerat mina julklappsinköp, i tid. Kanske handlat dem mitt i sommaren.
För jag vet ju, att den 24 december är det jul, varje år!

Lägger man dessutom upp en plan, delar upp inköpen behöver man inte stå där i Januari
med en tom plånbok och kanske till och med en del skulder som ska betalas.

För någon vecka sedan tog de upp detta i nyhetsmorgon, som vanligt kloka råd och tips.
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/kul-jul-tomt-i-pl%C3%A5nboken-3009484

Vi har avverkat våra julklappar nu, som vi fått. Hade lilla julafton igår kväll med varm Äppelmusts-glögg


Lite smått och gott, en hel del presentkort vilket alltid är välkommet.

Var ett skönt avbrott i packningen, det är verkligen fullt kaos här. Flyttkartonger blandat med saker och resväskor.

Men stängde resväskan igår kväll innan jag gick och la mig i alla fall, sen får vi se om den öppnas igen idag.

Får se om det blir en lugnare dag idag än igår, tog en uppfriskande morgonpromenad i kylan

sitter och njuter av kaffe framför nyhetsmorgon

Så än har det varit lite avkoppling, drar inte till Arlanda förens ikväll, planet går tidigt imorgon bitti så blir en natt på hotell först. Hinner nog med att packa någon mer flyttlåda innan dess. Sen blir det verkligen SEMESTER!


Bild från vår resa från förra året och julfirandet på Jamaica!

Är så glad att det blev så pass mycket rester kvar från fredagens lunch, så matlagningen går i ett kick i alla fall.

Igår blev det ju;


En härlig blandning av de grönsaksrester som blev kvar, allt åkte ned i stekpannan och serverades till en ansjovis/grönkålsfylld Bergtunga, samt en grov äppel/rotselleripure med kummin samt kokta ägg

Till middag blev det;

Tog jag reda på fiskrester från fredagens lunch o middag som blev till fiskbullar som serverades till ingefärssyrlig vitkål och en färgglatt o fruktigt riv.

Till lunch idag blir det

Rotfruktspuré med ljummen grönkålssallad och en långa som fått ett rivet morotstäcke över sig!
Mycket rotfrukter och grönkål, men det är ju det som är i säsong.
Billig mat helt enkelt!

Så Nu önskar jag Er en underbar Jul


Och Ett Gott Nytt År

Blir nog inte så mycket bloggande från Jamaica men vill Ni följa min resa så kommer det några bilder på Instagram

http://instagram.com/frokenloo

Kommentera

Etikettmoln

