Vikten av Hälsan

Vilken lättnad

Nu är allt grus borta ur ryggsäcken, igår la jag passerkortet på kontoret och stängde jag dörren för sista gången nu väntar det stora äventyret där runt hörnet.

Det är ju med skräckblandad förtjusning ska jag säga, något helt nytt men som jag skrivit tidigare, tänker jag inte vara kvar i något gammalt nå längre p.g.a. den där svenska tryggheten, jantelagen och avundsjukan.

Nu har jag gjort mitt val, med hjärtat, och tillslut lyssnat på kroppen. Nu ska det skapas balans på alla fronter i livet. Vi börjar med en välbehövlig resa till Jamaica, sen hem och fortsätta med flytten någon dag.

2015 ska helt enkelt bli mitt år, då livet ställs till rätta. Putte flyttade hem igår, och bara tanken på att jag aldrig mer behöver gå att lägga mig och vakna själv gjorde mig tårögd. Efter 1,5 år som särbos känns det bara som en stor lättnad.

Att vi nu packar ihop våra saker, och förflyttar dem till det nya, huvudstaden. Tillsammans möter vi äventyret och vad allt det bär med sig.

Idag är väl egentligen första dagen på det nya, eller vad man ska säga, och mamma o pappa kom ned för lite födelsedagslunch med sig hade de denna underbara sak, Veggie twister,

Bästa presenten, många härliga gröna måltider blir det framöver

Som vanligt hade jag ju förberett en hel del mat, och vi var bara fyra som skulle luncha men räknade med rester så att vi har under någon måltid i alla fall.


Diverse gröna tillbehör

Rödkålssallad med lingon
Vitkål med pepparrot och persilja
Linssallad
Senapsmarinerad brysselkål
Broccoli med svamp
Betor med äpple
Grönkålssallad med apelsin och granatäpple
Surkål
Hummus
Avokado och tomatsallad
Groddar
Keso
Fetaost
Älgsalami
Samt ett Rotsaksriv som frästes med saffran

som serverades till

Långa med äpple, gravad lax, senap o kapris
Samt en fläskfilé med äppelmos och chili
Till efterrätt blev det en

Kesellafylld (med lingon och hallon) pepparkakskryddad ”paj”
Solrosfrön och mandel, ägg, torkade äpplen

Och nog blev det lite rester;
Imorgon lunch blir det
Grönkål och ansjovisfylld Bergtunga

Med resterna av vitkål, brysselkål, broccoli/svamp, och de saffransfrästa rotfrukterna


Som förvandlas till en läcker wook

Tills på söndagkväll på hotellet på Arlanda tar vi med oss en varsin salladslåda

och pappa hade köpt pepparlax från mina fiskargubbar som vi äter till

Ikväll tar vi och äter lite
Grönsaksrester från lunchen och en läcker squashpasta

Tillsammans med ajvarmarinerad vitling

Snabbmat behövs då det är både flyttröra och resfeber.

Som ni förstår är det massor av känslor som bubblar i mig. Ibland vet jag varken ut eller in men innerst inne så vet jag att det kommer bli bra. Det är en stor förändring men jag gör den, jag har ÄNTLIGEN vågat hoppat och lyssnat på mig själv, det är en stor seger för mig!

Det är en lättnad att jag tillslut lärt mig den läxan. Många tunga betongblock har jag tagit ur min ryggsäck de senaste veckorna. Och nu är som sagt det sista gruset borta med. Jag kan låta det nya börja, med ett lättat hjärta och med min hand i Puttes.

Kommentarer till: "Vilken lättnad" (2)

  1. Ha en underbar resa och en fridfull jul! Lycka till på nya jobbet och livet i huvudstaden!
    Var rädda om varandra! Jag önskar er allt gott, Lena

Kommentera

Etikettmoln

