Vikten av Hälsan

Uppleva livet

Livet i sig är något Vi inte kan undvika att uppleva
Vissa saker i världen är skapade för att upplevas
En del saker ska man vara två när man upplever

Som Nalle Puh säger;
”Det är verkligen ingen vidare mening med att uppleva intressanta saker
som översvämningar, om man inte får vara två om dem.
Det är bra mycket trevligare att vara två”

Halva mitt liv har jag fått uppleva saker med Dig
Sett nya platser, lärt mig nya saker, tagit steg i livet som jag aldrig gjort utan dig

Tillsammans har vi upplevt livets alla prövningar
Genom stormar, eldshav, snåriga buskage har vi tagit oss, alltid tillsammans
Ibland längre ifrån, ibland så tätt intill att vi varit En
Tillsammans har vi gett oss ut på små och stora äventyr

Det största ligger nu vid våra fötter
Men vi gör det åter tillsammans
Halva mitt liv har jag fått uppleva livets prövningar med Dig

Livet är skapat för att upplevas i alla dess skeden
En del saker har någon skapat för att de ska upplevas med den man älskar

Eftersom Jag Älskar Dig och vill uppleva resten av mitt liv med dig

Ja, året börjar närma sig sitt slut, och många börjar göra återblick på året som gått och sia året som kommer.

2014 var året då jag verkligen börja ta livet på allvar, jag vågade lyssna inåt och inse vad det var som gjorde mig sjuk, tog tag i problemet och vägen därifrån började.

Det har varit turbulent och känslofyllt och nu står 2015 för dörren, jag står med näsan mot ett stort äventyr och livet bjuder på både med och motgångar. Något vi alla upplever.
För livet är inte en dans på rosor, men jag läste något väldigt bra idag; http://www.expressen.se/halsoliv/psykologi/vad-ledsna-asnan-ior-kan-lara-dig-om-lycka/
Våga uppleva livets alla skeden, lyssna på ditt hjärta och din kropp. Ta din hälsa på största allvar. Uppskatta det Du har, sluta titta på grannen. Inspireras av andra men sluta jämföra dig med dem!
Nu ska jag ut på okänd mark men ska jag komma vidare i livet, är det dags, och det finns så mycket mer att uppleva och upptäcka där ute. Livet har så mycket att erbjuda och jag tänker inte sitta och titta på då livet leker, jag vill vara delaktig i livet.
Det är ju nära nu, en ledig dag imorgon, sen återstår en endaste arbetsdag, jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva det. Men efter tio år, är det slut. Jag vandrar äntligen ut i världen.
Fast som sagt, innan torsdag, är det onsdag och jag är ledig, eller ledig, en hektisk ledig dag, tur att den börjar med shiatsumassage. För sen följer en hel del pyssel inför fredagens lunchbesök, flytten och resan till Jamaica
Och eftersom det är en hel del planerat så har jag förberett morgondagens måltider, vill ju gärna ligga steget före hungern så till lunch blir det;
Ärtfylld vitling
Kokta betor, rödkålssallad samt riven morot med granatäpple
Färgglatt så det förslår!
Och till middag;
Ugnsbakad tomatröra med ägg
Bönbiffar
Som serveras i salladsblad
med glaserade morötter
Ja vill Ni följa mig då jag börjar uppleva och upptäcka livet utanför min trygghetszon, så kan Ni följa mig på
http://instagram.com/frokenloo
Kommentera

Etikettmoln

