Vikten av Hälsan

Dags för ett avslut

Man kan inte hela tiden vara rädd för förändringar, hur ska man då utvecklas och komma vidare i livet?
Det är många som fastnar i de gamla hjulspåren, rädd att se utanför trygghetszonen.
Jag vill inte vara en sådan, jag har mina drömmar och det finns någon som kallar mig Krigarhjärta

Så nu är det dags att bevisa att Han inte har fel.
Det stora äventyret väntar på mig och jag tänker inte låta det passera utan mig.

Men ändå kommer tankarna, att jag gör saker för sista gången, som idag då jag var på massage (Nej knävecksmassage är INTE skönt) tänkte jag ”Sista massagen, hos Robban”.

Och efter den sista massagen med Robban, så skulle syster komma, då kom tankarna igen ”Sista förmiddagskaffet med syster”.

Visst kändes det lite vemodigt då syster kom, våra sedvanliga luncher och handlingsturer är nu ett minne blott. Men man kan inte hela tiden stanna kvar i det gamla.

Varför tänker jag så då hela tiden? Jag ska inte dö, inte vad jag vet, jag ska ju BARA flytta, men är det så att dessa veckor blir ett stort enda AVSLUT på allt gammalt. För jag är färdig här, det väntar ett nytt liv runt hörnet som jag väntat på länge nog på att få möjlighet att uppleva.

Avundsjuka blickar och sylvassa kommentarer får nu gå mig förbi, jag kommer lämna Gävle och det gamla, börja på något nytt och se vad det bär med sig. Nya bekantskaper, kanske dyker det upp människor som hamnar där i hjärtat hos mig. Bränd kommer jag säkert åter bli men. Men av all erfarenhet jag fått här i Gävle, av människor, kommer jag vara försiktig. Här har ”vänner” plötsligt försvunnit, och de personerna kommer jag inte låta följa mig till Stockholm, de och mycket annat ont lämnar jag kvar i Gävle. För Nu börjar det nya livet och det stora äventyret.

Jag kommer avsluta livet i Gävle, även om stan alltid kommer leva med en del av mig, så kommer Stockholm bli vårt hem, och 2015 vårt år. Vi kommer att få det bra.

Många saker kommer jag göra för ”Sista gången..:” här i Gävle och vissa mer vemodigt än andra.

Som lunchen med syster idag, då jag bjöd på;
Kåldolmar med fiskfyllning som smaksatts med kapris och dill

Syrlig rödkålssallad med rotselleri och lingon
Fröken Loo´s Vitaminsallad
Senapsslungad Brysselkål
Äppelchutney
Skivade betor som råstektes med pepparrot

Mangomarinerad palsternacka och kålrot
Linssallad
Riven morot med apelsin
Citronmarinerad broccoli som rostades
Mexikansk avokadosallad

Tänk vad luncher vi haft, och alla turer till affärn som hon skjutsat mig till, så även idag

Och vilket kap jag gjorde, ”Vanlig” broccoli, 13kr/st, Eco-Broccoli 10:-/St, vad köper man? Blir många härliga måltider av allt det där. Tjejen bakom mig i kassakön tittade hemskt mycket på innehållet i min vagn. Bara grönt.
Dock kollade jag in hennes väldigt inspirerande handling med; 10 burkar kesella, 2 kartor ägg, 4 påsar torsk, någon påse nötter och en massa ingefära! Kanske kollade hon in min ”kolhydratsrika” handling med avund!

Men varför skulle jag handla ”mat” då man har frysen full med underbar fisk?


Från http://www.brobergsfisk.se

Visserligen så har jag ju skrivit matsedel för veckan men efter dagens lunch blev det ju såklart en del rester kvar och jag slänger ju INGENTING, så stuvar om lite på maten för veckan.


Så istället för den halstrade laxen med apelsinmorötter och linspuré äter jag

Kåldolmar som blev kvar från lunchen till de apelsinmarinerade morötterna, fräste lite grönkål med äpple och vitlök samt tog lite av ”Fröken Loo´s vitaminsallad” på sidan

Imorgon skulle vi ju ha ätit kumminkryddat kål med långa och paprikaröra
Men istället blir det ugnsbakad lax med ett täcke av äppelchutneyn

Och en varsin tallrik med diverse grönt från idag

Något jag inte kommer ta ett avslut ifrån, är mitt motto kring kost och hälsa!
En måltid ska vara inspirerande och lockande från planering till sista tugga
Och göra gott för kropp och själ.

Jag undrar hur inspirerande och lockande tjejen bakom mig, tycker att hennes måltider ser ut?!

Bloggen och instagram är inte heller något jag tar avsked ifrån
Det kommer följa mig, lita på det!
Om Ni fortsätter följa mig vill säga!

http://instagram.com/frokenloo

Kommentera

Etikettmoln

