Vikten av Hälsan

Mitt nyårslöfte…

Jag brukar inte lägga nyårslöften, tycker det är mest krystat. Sist jag la ett var årsskiftet 2009/2010 tror jag det var och det löftet tog tid att få till men den 18 december då är det löftet avverkat och då kanske det passar med ett nytt.

Efter gårdagens tragiska besked, och en natt fylld med mardrömmar och vakenhet så beslutade jag mig för att nästa år ska jag börja LEVA.

Ja, så är det, jag ska uppleva, njuta av stunder som man kanske ser som vardagliga. Visserligen har jag blivit bättre på det, det sista halvåret, njutit av de lediga stunder med Putte och de dagar jag fått spendera med syster och systersonen, då vänner bara dykt över på en morgonkaffe.

Då har jag mått som allra bäst men det var ju det jag ville göra hela tiden. Må så där bra, jämt. Inte bara lediga dagar.

Så, mitt nyårslöfte blir till att börja leva, ta tillvara på livet och njuta. Om det så bara är av att se morgonsolen en krispig morgon


Som denna tisdagsmorgon

Att träffa en vän lite snabbt i farten på stan, ett kort sms, vad det än är, som får en att må bra, de sakerna ska jag börja uppskatta. Kanske även de dagar då köerna är långa i affären och helt plötsligt så öppnar en ny kassa. Ta tillvara på den stunden, nästa gång kanske man får köa i en timme.

Begav mig ju till Stockholm idag, igen, för att skriva papper på nya jobbet, så nu är det verkligen KLART och officiellt, den 15 Januari börjar verkligen det nya äventyret. Jobbet på Ecobaren och Centralbadet.

Det känns verkligen overkligt ofattbart. Så spännande, skräckblandad förtjusning men jag VET att det kommer bli bra bara jag får börja och komma in i rutiner. Nervöst ska det väl vara. Men det känns som om jag klickat med cheferna/ägarna, hela centralbadet andas välmående och att jag dessutom får tillgång till hela anläggningen och 30 minuters valfri behandling i månaden är ju bara ett ”litet” plus!

Han med att strosa runt lite i min nya hemstad, och då insåg jag mer och mer att mitt nyårslöfte inte är så tokigt, för vart är inte det bästa stället att börja leva på, om inte i Stockholm?

2015 blir ju en nystart för oss båda, och staden ska ju upplevas. Jag vill ut i skärgården, upptäcka små pärlor, jag vill strosa runt på söder, jag vill ut mot ”mina barndomsminnen” på Mälaröarna, jag vill se ALLT och lite till. Antar att det blir många picknickluncher i vår och sommar.

Att löparskorna kommer få vara på fötterna, eller att cykelhjälmen får sitta på huvudet. Jag vill upptäcka med Putte. Jag vill lära känna nya människor, som kan visa sina små smultronställen. Jag vill gå på Grönan med systersönerna, strosa på Skansen med mamma och pappa. Bli kall om näsan och mysa i ett juligt Stockholm med syster.

Efter gårdagens tragiska besked, så inser man hur skört livet är, det kan vända på en natt, det kan brista så lätt. Jag vill inte dö sur och bitter, jag vill dö med ett hjärta fyllt av upplevelser, liv och kärlek.

Så 2015 ska bli året då jag började LEVA på riktigt.
Livet är skörare än en silkestråd!

Han med att njuta av Stockholm idag, en tisdag var det inte så folkigt på stan, åkte hem då alla började hitta ut så njöt verkligen julmyset i stan


Lite julmarknad i Kungsträdgården

Innan jag helt löpte amook med kameran utanför NK´s fönster
Skyltningen på NK är verkligen unik


Åhléns fönster gick inte att bara gå förbi heller


En del ”Fönstershopping” som Ni ser men eftersom det väntas julbord med Putte på lördag och det mesta är nedpackat så

Den liksom bara ropade på mig

Så efter en väldigt intensiv dag med många tankar, intryck och känslor så var det skönt att sätta sig på bussen och veta att hemma i kylen fanns dagens middag

Rotfruktspuré överbakad vitling och ett färgglatt kål som bara skulle ”ljummas” på.

Passade på att förbereda det sista inför morgondagens lunch med syster också, eftersom jag ska på massage imorgon bitti så vill jag inte stressa med något

Hoppas att den faller henne i smaken!
Så imorgon ska jag NJUTA av massagen, av stunden med syster.
Kommer sakna vår syster-tid som vi haft var fjärde vecka, det har liksom blivit en god vana!

Vad Blir Ditt nyårslöfte?

Kanske följa mig på Instagram kan inspirera Dig till lite godare varor i köket

http://instagram.com/frokenloo

Kommentera

Etikettmoln

