Vikten av Hälsan

Besviken på livet

Egentligen skulle jag vara sprudlande glad, endast fem arbetsdagar återstår, fem kilo grus är kvar i ryggsäcken istället för det 15 ton tunga betongblocket jag burit på i flera år. Två lediga dagar står för dörren, och imorgon en liten tur till Stockholm för att skriva anställningspapper på Ecobaren. För att onsdagen ska fortsätta i samma tecken med massage på morgonen och sedan mys med syster.

Hade tänkt blogga om gårdagens planering och dagens förberedning av mat, hur jag räknar ner och hur lätt kroppen känns ju närmare avslutet jag kommer men jag vet inte hur jag ska formulera mig.

Det enda som känns är en stor tomhet, en enorm sorg och besvikelse, besvikelse över livet, hur orättvist det är. Att det är skörare än en silkestråd. Jag försökte genom att bita mig HÅRT i läppen då jag kunde ta in det som skett, att Min älskade ängel´s älskade inte vaknade imorse. En speciell vän för mig och Putte, slog aldrig upp de blå imorse och aldrig mer kommer vi få ta del av hans bus och upptåg. Men tårarna kom, där på jobbet, de rann där på gymmet.

Det gör FRUKTANSVÄRT ONT! Det är när sådant händer man verkligen inser hur skört livet är, jag kan inte skriva detta utan att tårarna kommer igen. Och tankarna på min älskade ängel, där saknar jag än mer ord. Om hela min kropp skakar, hur ska inte hon skaka då? Jag har försökt formulera, men jag bara suddar ut, bara några korta ord, hon vet att jag finns.

Tänk vad fort livet kan vända, på bara en natt.

Så snälla lova mig

Att vara rädd om varandra. Somna ALDRIG osams med den Ni älskar. Tala om för människor vad de betyder. Även om Du inte har något speciellt att säga eller skriva, så viska några kärleksfulla ord om hur viktig personen är för dig.

Jag ångrar mig, att jag inte sa tack, tack för allt Han gjort för mig, Han har följt mig och sett mig ramla och tillsammans med min ängel lagat och skapat skyddande rosa bubblor runt mig.
(Tack Knasiga Du För Allt, Du Är Älskad och För Alltid Saknad)

Hade ju som sagt tänkt att detta skulle bli ett glatt inlägg, kanske med lite inspiration till Er för kommande måltider, väcka lust till att stega in i köket. Men jag får se hur det går. Jag kom hem från jobb och gym denna kväll, helst av allt hade jag bara velat krypa ihop till en boll och gråta. Men Han kommer inte tillbaka till livet för det. Så för att skingra tankarna och få något att göra så, tar ju Fröken Loo tag i lite kökspyssel.

Sätter i gång och förbereder några måltider inför veckan som jag planerade igår

Såg just att jag skrivit fiskdag, imorgon,
men att det resten av veckan också kommer ätas fisk men vad gör det?

Hade ju förberett dagens middag igår;
Foto: Ni glömmer väl inte bort att det är Köttfri måndag idag? Ikväll blir det ljummen bönsallad och rökt tofu med en tomatröra för Katrine. Förberett och klart!
Behövde bara göra bönsalladerna idag och skära lite tofu
Så var den läckra tallriken med
Foto: Såhär läcker blev Katrine's middagstallrik; ljummen bönsallad och en fruktig kikärtssallad med rökt tofu samt en tomatröra. Lite krämig avokado också då. Åt ni Köttfritt ikväll?
Ljummen bönsallad och en fruktig kikärtssallad med rökt tofu samt en tomatröra
redo att ätas

Och eftersom jag nu ska åka till Stockholm imorgon, och vid lunchtid sitter jag på bussen krävs det ju en matlåda

Laxsallad, med sallad/grönsaksrester från helgen

Passade på att förbereda morgondagens middag på en gång, då jag kommer att komma hem lite sent från huvudstaden
(Och råkar någon ha nån timme ledigt efter 14.30-15 fram till 17 så hojta till om Ni vill ses)

Rotfruktspuré (som är kvar från i lördags) överbakad vitling med färgglatt ljummet kål

När ändå kniven var framme och alla grönsaker låg på diskbänken slängde jag ihop det gröna tillbehören till min och systers (sista) lunch på onsdag;

Syrlig rödkålssallad med rotselleri och lingon
Fröken Loo´s Vitaminsallad
Senapsslungad Brysselkål
Äppelchutney
Skivade betor som ska råstekas med pepparrot
Som jag planerat alltså
Sen blev det även
Mangomarinerad palsternacka och kålrot
Linssallad
Riven morot med apelsin
Citronmarinerad broccoli som ska rostas

Till det serveras det
Kåldolmar som är fyllda med fisk, som jag smaksatt med kapris och dill

Mycket fisk är det som sagt, och fisk var det ju även i lördags och igår

Lördagens tallrik med den
Lax och grönkålsfyllda bergtungan och rotsakspurén.
Igår blev det

Het lax och bläckfisk med broccoli o svampfräs lite fruktig sallad

Kanske har jag lyckats förmedla lite inspiration i alla fall

Och självklart finns jag på Instagram, om Ni vill följa Fröken Loo´s brinnande låga för Hälsa ännu mer och de äventyr som kommer mig till mötes
http://instagram.com/frokenloo

Kommentarer till: "Besviken på livet" (1)

Kommentera

Etikettmoln

