Vikten av Hälsan

Jag känner mig levande igen!

Det är en stor sten som jag nu kan plocka ur min ryggsäck, locket som legat över strupen en längre tid börjar släppa och låta luften sippra in igen.

Det är första advent idag och imorgon är det första dagen på årets sista månad. Jag minns så väl, det var nyårsafton 2008/2009 och jag sa att Mitt nyårslöfte var att jag skulle försöka slänga bort den där stenen som tyngde ner mig allt mer.

Jag trodde aldrig att jag skulle lyckas göra det men jag har ändå inte gett upp det där löftet. Det har ”bara” tagit tid men nu har jag lyckats baxa ur den, och KASTA iväg den.

Nu står ett helt nytt äventyr där och väntar på mig


Min nya arbetsplats från mitten av Januari, Ecobaren, Centralbadet

För nog känns det som ett stort spännande äventyr som väntar där i storstan. En overklig del i Fröken Loo´s liv, det finns ljus där i tunneln, för nog ser framtiden allt annat än mörk ut!

Jag kan gå in i årets sista månad med ett högt huvud, en stor tro på mig själv och se ljust på framtiden som väntar.
För tydligen är min kunskap, mina egenskaper och min erfarenhet väldigt eftertraktad där borta, i Gävle är jag INGEN där är jag Någon, där är jag Katrine! Varje mail, sms och telefonsamtal som kommer, det bara ger mig mer och mer hopp, och jag inser att INGENTING är omöjligt, bara man INTE tappar hoppet.

Den tyngsta stenen, som bara blivit tyngre och tyngre för varje dag är urplockad. Jag känner mig levande IGEN!
Och jag ser framemot den stora förändring som väntar nästa år.

Att avsluta November med en helt fantastisk helg gör inte saken sämre, jag går in i december med energi att tampas med det sista gruset som ligger i botten av ryggsäcken!

Förutom fredagens mys med Putte och hos frissan så fortsatte det igår i Min barndomsby i Hälsingeskogen  Mitt Stocka vid havet


Möttes av mammas tomtar, en härlig lutfisk till lunch, en fantastisk promenad vid havet, ett besök hos mina fiskargubbar och sen en härligt värmande och mysig stund med vid spisen där elden sprakade!

Fick även med oss lite inlagd lax hem som mamma gjort

Så den och den kallrökta och pepparlaxen från Mina fiskargubbar blev det perfekta tillbehöret till gårdagens salladstallrikar

Myset fortsatte idag, försöker ju göra det bästa i flyttröran

Morgonmys, julskyltning, lite shopping och kvällsmys


Den liksom bara skrek efter mig; Köp mig, ta med mig till Jamaica! Och så blev det!

Och självklart har jag ju lagat lite mat även idag
Lunchen som blev härligt säsongsanpassad;
Långa med morotstäcke och senapsslungade grönsaker och för den extra färgklicken serverades en rödkålssallad till.


Och så här i första adventstider så blev det en snabblagad efterrätt;
Kesella med vaniljpulver och krossade hallon, toppad med mango och granatäpple.

Middagen, ja även ikväll kan vi njuta av laxen som vi köpte igår men ikväll blir den serverad med
Foto: På matsedeln stod det Moussaka med fisk men eftersom vi fick god lax över igår så ändrades planerna. Så ikväll blir det istället; Morotsrösti med vitlök, ajvar marinerade grönsaker. Laxen läggs på en bädd av gröna blad som toppas med mango och granatäpple.
Morotsrösti med vitlök, ajvar marinerade grönsaker. Laxen läggs på en bädd av gröna blad som toppas med mango och granatäpple.

Men imorgon, ja då blir det ingen vidare matlagning, Köttfri måndag och min älskade mamma hade kokat ärtsoppa UTAN fläsk till mig

Så jag behöver bara göra en liten salladstallrik!

Vilken känsla, där inuti! Levande! Jag LEVER!

Följ mig gärna på Instagram

http://instagram.com/frokenloo

Kommentarer till: "Jag känner mig levande igen!" (4)

  1. Jag visste att det skulle ordna sig för dig i Stockholm.
    Märkligt det där med känslan av att i Gävle är du ingen medan i Stockholm är du någon. Många beskriver att de försvinner i mängden. Men förstås känner att de får lov att vara sig själva.
    Testade kullamusten i helgen med julkryddorna, det blev gott.

    • Ja, Linda nog känns det konstigt, det var inte länge sedan jag bloggade om yta i storstan men ändå känns det som att det jag brinner för och den jag verkligen är, kan lyftas fram där. Och då blir jag någon, här suckar folk mest åt mig och jag känner mig som ingen!
      Sen får vi se om jag har fel!
      Härligt att du gillade musten o kryddorna. Vi köpte färdiga ”kittet” igår, glögg är för sött det där blir perfekt =)

  2. Vilken härlig blogg! Full av livsglädje. 🙂

Kommentera

Etikettmoln

