Vikten av Hälsan

Tillsammans vågar Vi mer

Foto: Tillsammans vågar vi mer!

Ja så löd dagens Nalle Puh citat på Facebook, och det slog mig, att visst det sägs att ensam är stark och när jag tänker efter är det ju så.

Jag har krigat mig fram i livet, på den resa som nog egentligen bara har börjat även om jag gått i flera år, stupat gång på gång, ramlat handlöst framåt flera gånger men ändå rest mig upp men det är ju där och då jag ALDRIG varit ensam.

Det har alltid funnits någon som dragit mig upp igen. Folk har sparkat hårt på mig då jag legat dig, vissa har sträckt ut händer men just då jag skulle greppa har de vänt ryggen till och gått. Sådana människor kan jag lika gärna vara utan, jag har min trygghet.

Tillsammans vågar Vi mer sa Nalle Puh, och gör man det hand i hand tillsammans med den man älskar.

Det är snart 14 år, ju närmare vår 14-årsdag vi kommer, desto mer ofattbart är det för mig. Vi spenderar den på Jamaica, sen när vi kommer åter till Sverige börjar ett helt nytt äventyr för oss. Vi ska packa ned våra sista saker, stänga och låsa den gröna dörren för sista gången och lämna Gävle bakom oss, och framför oss ligger Stockholm och väntar i sin vinterskrud.

Jag hade aldrig vågat hoppa, om inte jag vetat att det fanns någon som tog emot mig i fallet. Det finns alldeles för många som vill att jag misslyckas där ute i världen, så att ha denna trygga famn att krypa in i då alla tvivel kommer och hjärtat rusar på är den stora räddningen. ”Det blir bra Katrine”. Ja, säger Han det, så blir det så. Det har det blivit varje gång, på något sätt, har det alltid löst sig.

Även om vi skrikit, gråtit, varit ute på stormande hav, våra händer har glidit ur varandra. Våra vägar har helt plötsligt gått runt runt och vi har irrat i varsin skog, så har vi ALLTID funnit varandra där i mörkret. Det har alltid blivit bra, Tillsammans har vi vuxit oss starka och nu väntar det största äventyret på alla dessa 14 år.

Allt löser sig till slut, på ett eller annat sätt, och flera dörrar står på glänt, som väntas på att öppnas.

Tillsammans vågar Vi mer!

Och det kommer bli Bra!

Min Kärlek

Min trygghet, Mitt Allt, Mitt Liv!

Som jag idag har haft den stora äran att vara ledig med.
Vilket betyder kaffe och nyhetsmorgon


Härlig lunch;


Torsk med ratatouille samt en ljummen mangold/savojkålssallad med ägg, äpple brysselkål o gulbetor.

Bara älskar doften och smaken av en härlig ratatouille

Sen fick jag lite ”Ego-tid” och fredagsmys med ompyssling hos frissan

Och då min kärlek begav sig ut på julbord med sina gamla jobbarkompisar här i stan, gjorde jag något som sällan inträffar
Fixade i ordning en ”TACO-FREDAG”. Ja ni läste rätt, Taco/Tex Mex på mitt sätt

Fyller savojkålsblad med diverse gröna tillbehör
Linssallad
Avokadosalsa med mango
Squashpasta
Pakchoi med vitlök och morot
Gröna blad med apelsin och granatäpple
Och
Fyllningen består av
Lax, torsk och bläckfisk som fräses med spiskummin, chili och ingefära
Toppar med ratatouille som blev kvar från lunchen

I samma veva fixade jag i ordning morgondagens middag

Fruktiga salladstallrikar som sedan kommer fyllas ut med;
Saffranswookad morotspasta med pakchoi
Rödkålssallad med apelsin
Squash och svamp med tomat och kummin
Toppas med lax från ”Mina” Fiskargubbar, eftersom vi för sista gången för detta år ska åka HEM till mina Hälsingeskogar och insupa lugnet och få lite harmoni i denna flyttröra.

Så fler lediga dagar väntar alltså med honom och för varje dag som går, desto mer säker blir jag på min sak;
Jag hade ALDRIG vågat hoppa och tagit dessa chanser som jag nu tar om jag inte haft Honom vid min sida!

Kommentera

Etikettmoln

