Vikten av Hälsan

Fick en kommentar om mina matbilder, att de såg ”haffsiga” ut. Vet inte riktigt vad yttrande menade men jag antar att det är för att mina bilder inte är stylade och ”pimpade”. Utan att det är ren och skär mat.

Men det är så min mat är. Enkel utan konstigheter, ren och riktig mat. Det är det jag vill visa, att den görs hemma i mitt kök. Självklart är det ju väldigt lockande, och härligt att se alla matbilder på Instagram och andra bloggar men det är inte jag, kanske om det blir en kokbok en dag, då blir bilderna retuscherade och knäppt med bra kamera och fotograf, jag har redan fotografen klar men det är då. En bok kräver det.

En blogg, ett facebook/Instagramkonto, där vill jag visa det enkla. Jag är ingen proffskock eller fotograf, men matlagningen är min passion ( ja även mitt yrke) och jag vill förmedla det enkla och vardagliga. Att det inte är svårt att laga mat, därav mina ”före-bilder” där min mat är förberedd så att folk kan se. Kanske var det dom bilderna som irriterade den yttrande personen.


Som denna ”före” bild på dagens middag

Jag vet inte, men jag kan nog tro det. Sådana bilder visas sällan, utan det är i rätt ljus, på rätt porslin och snyggt uppdukat som bilderna fotas.

Kanske är det inte ens personen bakom bilden som lagat maten, det kan lika gärna vara en mamma, pappa, sambo eller vän som stått vid spisen, skalat, hackat, vispat, diskat och torkat.

Här är det jag, och min mat.

Foto: En värmande fisk o grönsakssoppa är nu klar och även den lilla salladstallriken lockar med sina smaker. Förbereder man sin middag och ligger steget före hungern går ju matlagningen på ett kick.
Min Middag;
Fisk o grönsakssoppa med bläckfisk o långa som toppats med kålrotspure. Och den självklara salladstallriken

På sätt och vis förstår jag väl, det är ju alltid roligare att kolla på ”perfekta” bilder men det är som sagt inte jag och jag tvingar ingen att följa mig, det är upp till var och en!

Vi alla är olika, och unika, varför följa strömmen och göra som alla andra? Då är det ju inte Jag, då gömmer jag ju mig själv bakom en fasad. Fasader finns det nog av där ute, jag vill inte klä på mig någon.

Jag vill vara Katrine ”Fröken” Loo, och ingen annan, och visa vad jag står för, med en förhoppning att kunna inspirera andra till att våga ta fram sin egen köksutrustning och handla hem lite nya varor, som dessutom gör gott i kroppen.

Morgondagens stekpanna med

Rödkålspytt med gravad lax, ett ägg som ska knäckas och stekas och hummus på sidan som är kvar från helgen

Det är precis som när jag skrev inlägget om https://halsoatiin.wordpress.com/2014/10/11/jag-ar-inte-snygg-pa-en-flack/
Jag är jag, även i köket, utan filter och omtagningar. Fröken Loo´s låga brinner för kost och hälsa, matlagningen är hennes passion och drömmen är att inspirera, motivera och vägleda andra till en bättre hälsa och friskare liv.

http://instagram.com/frokenloo

Sådant går inte att göra med fasader och filter. Då är det verklighet och ärlighet som gäller!

Kommentarer till: "Utan filter. Jag vill inte vara någon fasad!" (6)

  1. Bra där! Man ska vara sig själv och göra det som känns rätt för en själv.

    • Ja även om det är svårt att hela tiden stå emot samhällets påtryckningar om hur man ska vara o agera så är det viktigaste att ändå veta vem man är och vad man står för.

  2. Tycker din bilder är underbara och inspirerande och här på bloggen ger dom texten ännu mer kraft och de speglar dig och dina visioner.

  3. Din mat ser ut precis som den ska se ut! enkel men samtidigt jätte god!

Kommentera

Etikettmoln

