Vikten av Hälsan

Känslofylld

Man kan ju lugnt säga att jag är sprängfylld med känslor. Ja det är jag väl allt som oftast, för jag om någon känner känslor.

Fast just nu är det massor som bubblar i mig, det är mycket på gång, så mycket som händer i mitt och Putte´s liv just nu. I torsdags hade jag bara lust att gräva ned mig och gömma mig, gråta tusen floder och sparka runt omkring mig.

Jag blir bara så ledsen på sådana som inte kan acceptera mitt beslut, om att jag har sagt upp mig från ett jobb som ja, faktiskt gjort mig sjuk, och för att jag nu tar chansen att prova vingarna och utvecklas på annat håll. Få utlopp för det jag brinner för, det MITT hjärta säger är rätt och som kan få min kropp och knopp att samspela IGEN! För samspelar inte dom, då är man inte hel som människa. Att hela tiden gå emot sina egna värderingar och drömmar gör ingen människa lycklig.

Men även om de försöker sparka undan fotknölarna å försöker få mig att verka som en dumdristig idiot som sagt upp mig utan att ha något annat jobb klart! (HERREGUD DU HAR JU ETT FAST JOBB VAD TÄNKER DU MED?!) Med hjärtat och jag lyssnar på kroppen, för en gångs skull! Så låt mig göra det. Blir det misslyckat får jag ta lärdom av det då men chansar jag inte och vågar ta Stockholm med storm, hur ska jag då kunna ta mig vidare i livet?

Och Stockholm åkte vi ju till igår morse. Det var ett kallt och grått Stockholm vi kom till men vi uträttade det vi skulle, Putte åkte och skrev papper på SATS Liljeholmstorget.

Skulle ha ätit lunch på KalfHansen på Söder men där var det knökfullt då vi kom, så säger Putte, håll i er nu; ”Vi äter på Hermans”. Och för Er som inte vet, är Hermans en helt vegetarisk restaurang! Ni mån tro att jag hamnade i himmelriket.


Multikulti var temat för dagen!

Vi checkade in på hotellet och fick ett super mysigt hotellrum,

Med en väldigt skön säng, slumrade till efter vår lilla stadstur innan lite fredagsfys och fredagsmys med middag på Melker Anderssons Grill


Min förrätt; Vikentomater med Avokado

Puttes förrätt vart getost med fikon
Min varmrätt; grillad kungsflundra med trädgårdssallad o marinerade grönsaker

Dock lite överreklamerad med maten då både jag och Putte tyckte att Meat här i Gävle levererar bättre mat

Vaknade upp till ett mindre blött Stockholm, tog en lång löptur för att lugna nerverna innan det blev lite morgonmys med Putte i hotellfrukosten

Där vi för första gången under ALLA våra hotellvistelser blev serverade Gevalia kaffe, och det var precis vad jag behövde innan det var dags att bege sig mot;

Centralbadet, och dagens provjobb på deras Ecobar.

Det var en hektisk dag, massor att göra, fullt med folk, tempo, tempo tempo, men oj så roligt jag har haft det. Helt fantastiskt, att få hålla på med rawfood och annan härligt nyttig mat, som gör gott i kroppen.

Detta är deras Mangorullar (raw-shushi) från deras kvällsmeny

Lunchen idag var
Indisk Lammgryta med raita
Blomkålssoppa med räkor och surdegsbröd
Raw-pasta (squash) med bl.a. alger, kapris och het tomatsås.

Så nu får vi se om jag får klä på mig arbetskläderna där något mer

Hur som helst satte jag mig på tåget väldigt nöjd med en härlig känsla i kroppen, och otroligt inspirerad efter denna arbetsdag!

Och det var ju tur att middagen stod förberedd i kylen när man åker med SJ
Sen vart det riktig snabbmat som serverades;

Ugnsrostad pumpa med bl.a mango och äpple. Serverades med Wookad pakchoi med bläckfisk o ingefära

Som sagt, det är mycket som händer, mycket känslor och tankar, så Ni får ursäkta mina kanske röriga inlägg.

Det är ju tur att om EXAKT en månad, är vi tillbaka i paradiset och vilar upp oss inför den stora förändring som sker i Januari, med flytt och allt.

Så Jamaica känns väldigt välkomnade med sitt lugn och mentalitet just nu!

Som jag längtar tillbaka till MIN plats vid polen på Couples Swept Away

Men jag kommer INTE sluta inspirera Er för att min kropp är fylld med känslor jag måste fortfarande äta, och matlagningen är min passion!

http://instagram.com/frokenloo

Kommentarer till: "Känslofylld" (3)

  1. Så härligt att få läsa om dina äventyr!

  2. Ingen ska vara kvar i en arbetsmiljö som gör en sjuk! Jag tycker att det är sunt att våga prova nytt! Ibland måste man ”bränna alla skepp” och ”börja om”.Mitt motto (i många situationer) : Det finns inget ont som inte har nåt gott med sej! Du gör rätt! Kram/Lena

Kommentera

Etikettmoln

