Vikten av Hälsan

Nu är det gjort, det finns ingen återvändo, eller jag vill väl inte ha den där återvändon heller. Men det känns overkligt, läskigt, samtidigt som det är otroligt spännande och nytt.

Jag Katrine, som hela tiden vill ha koll på vad som ska hända och ske, har inte någon koll alls på vad som sker då vi flyttat till huvudstaden. Jag vet vart Putte ska jobba, jag vet att vår nya lägenhet ligger i Västertorp och är super mysig, och att vi kommer trivas ordentligt i den. Kolla bara in MITT nya kök!

Men sen då? Vad ska jag göra, det har jag inte ANING om. Helt utan kontroll på mitt eget liv, på min framtid. Kanske är det som behövs, att totalt ovetandes bara kasta sig ut i framtiden, och se vad som sker.

Inga planer mer än att jag vill jobba med det jag brinner för, kost och hälsa. Maten, inspirera andra, laga mat som jag står för, som låter de som äter av den få en upplevelse för hela kroppen. Att låta den mat de äter, gör gott för hela människan, att de ska vilja ha mer.

Min matfilosofi är rätt enkel egentligen! Mat som gör en glad inifrån och ut!

Mycket mindre (bort med) socker, hel och halvfabrikat, snabba kolhydrater,

Mindre kött, fram för MYCKET mer grönt i olika former och färger, mer fisk.

Min middag idag gjorde mig glad från första doftsignal till näsan till sista tugga;

Wook med morotsnudlar, vitkål, äpple, ananas och sugersnaps. Chili o ingefära kommer spred dofter och Tofun marinades med soja och vitlök.

Vegetariskt idag, Köttfri Måndag som det är, och jag ger mig inte, fler skulle behöva äta mer vegetariskt, både för hälsan och miljöns skull!
Men imorgon är det tisdag, och då är det ju fiskdag
Så då räddar jag en hel del rester från helgen, och i kylen står detta och väntar på tillagning;

Grönsaker som ska rostas, för att sedan läggas på den fruktiga spenatsalladen som är kvar
Av Ajvar-laxen från i lördags, långan från igår och den rökta/gravade laxen från igår gör jag fiskbiffar och serverar till.

Jag vill inspirera andra med min matfilosofi, få dem att uppskatta de råvaror som finns, väcka nyfikenheten kring kost och hälsa.

Precis så som en av mina bloggläsare tycker att jag gjort hos henne, väckt intresse och nyfikenhet och hon ville ha mer, så hon sökte upp min mamma, för denna bloggläsare ville ha mer av mig, hade så många frågor och funderingar, så denna bloggläsare som är min första dagisfröken har jag just suttit med i telefon.

Det är verkligen så overkligt att JAG inspirerar andra med min mat. Får folk att bli nyfikna.
Det är ju som sagt det Jag vill och drömmer om!

Men just nu har jag ingen koll på om det är det jag får göra i Stockholm, även om det är det som mitt hjärta skriker efter, jag är helt utan kontroll på min egen framtid men jag fortfarande drömmarna, jag har hopp om ett annat liv. Och en vacker dag så har allt löst sig, det tvivlar jag inte på men när den dagen kommer det vet jag inte. För jag har hoppat, jag är i luften och vet inte vart jag landar!

Behöver Du mer inspiration?
Fröken Loo finns på Instagram
http://instagram.com/frokenloo

Kanske möts vi en dag där ute, där jag inspirerar på riktigt, inte ”bara” via foton och text!

Kommentera

Etikettmoln

