Vikten av Hälsan

Acceptera varandra!

Den senaste tiden har det varit otroligt många blogginlägg om utseende, hur det instagrammas och läggs upp bilder, hur kommentarsfälten fylls med både hurra-rop och nedvärderande ord många av dessa negativa kommentarer är mycket av okunskap och avundsjuka.

Ett av veckans inlägg i ämnet fick väldigt starka reaktioner och jag kan inte annat än att ge hurra-rop till denna tjej;

http://sportkostblogg.se/och-vem-fan-ar-du-som-tror-att-du-har-ratten-att-kommentera-hur-jag-ser-ut/

Vi alla har olika sätt att leva och strävar efter olika mål i livet, om en tjej vill bygga muskler är det väl upp till henne, om hon gör det på
ett ”rent” sätt. Vill en kille gå från musklig, till löpare så fine. Låt oss tänka om andra människor, men ska munnen öppnas MÅSTE hjärnan ha tänkt igenom orden NOGA! Ett ord kan missuppfattas, ord kan göra ont, det kan såra!

Ingen ska behöva vara rädd för att visa sitt riktiga Jag, det ska inte behöva filtreras i appar, döljas i smink, större kläder än vad man behöver för att man inte vill få ord kastade efter sig p.g.a. sitt utseende. En tjej med välbyggda axlar, tycker jag personligen är riktigt snyggt, låt dem visa upp dem. Lika väl som en tjej i 12 årsåldern kan få gå med en Hello Kitty tröja, utan att bli kallad barnslig.

Jag önskar att fler vågade visa sitt riktiga jag, och jag ger dem en heder de som står upp för sig själva och andra. Som vågar säga ifrån precis som Amanda gjorde i sin blogg.

Jag själv har ju under åren fått utstått kommentarer, om både det ena och det andra.


Fotot från femman, orden haglade över mig

Fotot från sjuan, och även här spydde både den ena och den andra galla över mig
Var det inte utseendet så var det något annat som inte passade

Och även i gymnasiet fortsatte eländet
Ett ord är så lätt att säga

Även om jag idag kan stå rakryggad, stolt över den resa jag har gjort, så rasar jag snabbt ihop i en hög då blickar och ord fälls över mig.

Men samtidigt tänker jag INTE dölja mitt riktiga jag bakom ett filter de gånger jag lägger upp träningsbilder

Och kan folk inte acceptera mitt utseende som det är, så är det upp till dom. Jag tänker inte ändra på mig, och min livsstil för
att ANDRA tycker det.

Jag trivs med den livsstil jag har valt och jag jobbar på den varje dag, inifrån, för det är där jag har blödande sår, men med tiden läker dem men ärren kommer alltid sitta kvar.

Det som svider, är att människor inte kan acceptera min och Putte´s livsstil, det är helt okej att lägga kommenterar till oss, om oss, eller helt enkelt vända oss ryggen åt för att Vi inte passar in i deras liv, längre. Är det avundsjukan även där? Avundsjukan för att vi gör som vi gör, för att vi valt det liv vi gjort och de inte har motivationen till att ens försöka?

Men kanske är det så, att dessa människor som vänt oss ryggen, inte var De vänner vi en gång trodde att vi hade. För riktiga vänner accepterar en för den man är, och blir med åren. Oavsett.

För det är så, jag är jag, vi förändras med åren. Gör missar i livet, samtidigt som vi vinner en massa. Vi blir mer erfarna, gör nya val och skapar ett liv.

Och idag har jag skapat en del gott i köket, som vanligt, det är ju en del av mitt liv, och mina val;

Dagens lunch spred ljuvliga dofter och det blev;

Ugnsbakad pumpa med äpple och brysselkål smaksatta med ingefära och lite rosépeppar med i ugnen har även en Havskatt hamnat som fått smak av rivet apelsinskal, vitlök och purjolök

Och till mellis fixade jag ihop denna läckerbit

Rawcacao mousse med apelsin, hallon, granatäpple och kesella.
Enkelt snabbt snyggt och gott.
Nästan syndigt gott, så det var ju tur att den var sprängfylld med nyttigheter!
Moussen är så enkel att göra;
Blötlagda solrosfrön, som man sedan häller av vattnet ifrån, mixar med en banan och rawcacao.

Middagen står dessutom klar i kylen;
Av innehållet i dessa läckra skålar
Foto

Squashpasta
Vitlöksmarinerad broccoli och svamp
Fruktig romansallad
Ajvar-lax med ugnsbakade tomater
Fick jag ihop en härlig salladstallrik

Foto
En lördagsmiddag i all enkelhet!

Vi måste acceptera varandra men samtidigt inspirera och motivera varandra till nya vägar i livet, och stötta, utan att stjälpa!

Kommentarer till: "Acceptera varandra!" (2)

Kommentera

Etikettmoln

