Vikten av Hälsan

Ibland är ord överflödiga

Idag har jag varit ledig och verkligen haft en sådan där dag man önskar att man hade fler av och att
alla borde få ha. En dag fylld av endorfiner.

Egentligen skulle jag bara kunna smälla in ett helt bildspel för det känns som om ord är överflödiga en dag som denna


Morgonträning och promenaden på väg hem var ljummen, solen var på väg upp, det var +11 grader.
Jag är inte den som klagar över en sådan höstdag.
Och inte klagar jag över kaffesällskap av bästa vännen

Med en massa kvalitetstid, vänner emellan med surr om livet i stort och smått

Solen fortsatte stråla under förmiddagen men det är ju tur att man är morgonpigg eftersom den försvann in i regnmolnen under tiden jag avnjöt min lunch

Då jag rostade rotselleri och kålrot som sedan mixades till ett smakrikt mos. Till det stekte jag torsk med purjolök. Det hela serverades med en gulbets och morotssallad samt röda linser och granatäpple för färgens skull
Och visst blev tallriken rätt läcker

Och eftersom solen försvann och systersonen skulle komma på mellisbesök efter skolan och innan sin träning donade jag på lite i köket och två nya varianter av Ugnsbananpannkaka skulle utprovas;

En med rawcacao och hallon i smeten samt en ”pizza”variant med ost och pizzakryddor i smeten, och på toppen mixad tomat och ekologisk salami. Chokladvarianten serverades med kesella mixad med hallon, och en kesella med mixade blåbär.

Succé med pizzavarianten kan då sägas!
Den andra var inte så speciell mer än att den är gjord i ugnen
Självklart myste vi till det med lite sällskapsspel

”Jag har världens BÄSTA moster”
Han kan då få ens ögon att tåras, älskade unge, vad jag kommer sakna våra stunder då vi flyttar.
Så därför passar vi på och myser varje sekund vi kan för han får mig att Må bra in i själ och hjärta!

Så efter att ha varit på en härlig massage, där rygg och axlar fick sig en skön genomgång, och mina stackars vader fick sig en behövlig behandling efter all löpning har jag nu landat i soffan väldigt nöjd över dagens innehåll.

Jag bestämde mig igår för att denna lediga dag bara skulle innehålla må bra saker och det har den verkligen gjort.

Och jag är ju lite förutseende av mig, så under tiden rotsellerin rostades till dagens lunch gjorde jag min middagstallrik klar, för jag vet hur härligt trött jag brukar vara efter massagen, så i kylen väntade denna läckra tallrik med;


Squashpasta med chilirubbad tofu och en rödvinskokt tomat och svampröra samt en färgglad sallad

Så det är med ett leende långt in i hjärtat jag kommer lägga huvudet på kudden denna kväll, det enda ”lilla” som saknas denna tjej idag är Putte men honom får jag tre lediga dagar med helgen som väntar så jag tror att jag ska bestämma att helgen också ska innehålla massor av Må-Bra saker för det är jag värd!

Så Vad Får Dig att Må Bra, På riktigt!

Må Bra in i hjärtat alltså. Sådant som kan få en att le hela dagen och vid tanken av det dagarna efteråt.

Kommentera

Etikettmoln

