Vikten av Hälsan

Att hitta glädjen

Önskar att fler hittade den där löparglädjen, för lättare och billigare sätt att motionera finns inte. Tillgänglig för ALLA!

Jag är så glad över att jag hittade den, glädjen i att knyta på mig löparskorna, och låta dem nöta asfalten samtidigt som benen far fram, pulsen stiger, svetten rinner. Det kostar energi men man fyller ju samtidigt på med ny. Endorfinkicken, Runners High! Jag älskar den känslan. Och alla tankar som far igenom huvudet, många problem kan lösas under en löptur. Både världsliga och personliga.

Just den känslan infann sig ikväll efter min lilla runda, och känslan när man kliver in i duschen man är så värd den.

Och Ni som följer mig här på bloggen (och på instagram http://instagram.com/frokenloo )

Förstår nog att en hel del blogginlägg har skrivits under mina löpturer, men även att en hel del måltider, och annat kökspyssel har planerats. Inspirationen flödar samtidigt som den friska luften smeker ned i lungorna.

Ikväll visste jag inte hur fort jag skulle komma in i duschen efter löpningen och påbörja kvällens middag

Med middagsplaneringen klar efter en löptur och dusch blir ju saken en biff att fixa;

Foto
Texmex inspirerade köttfärsbiffar till Putte

Och åt mig tog laxen och ärtpurén som blev kvar i torsdags, och mixade dem med en torskbit
Chiliheta ärtiga fiskbiffar med andra ord
Foto

Detta serveras med
paprikarostad sötpotatis, het ananassalasa, hummus och len avokado.
Lite extra färg på tallriken kommer från lite annat grönt.

(Vi äter ju som sagt med ögonen)

Har Du hittat löparglädjen?

Om inte, försök finna den, eller åtminstone öppna dörren och bege dig ut i friska luften, bättre medicin för kropp och själ finns inte!

Kommentera

Etikettmoln

