Vikten av Hälsan

2015 ska bli MITT år, så är det bara. Jag har haft skygglappar på för länge, vägrat lyssnat på både hjärta, hjärna och kropp. Jag har helt enkelt gått emot mig själv, mina egna värderingar och drömmar i flera år, och vet ni vad sådant gör?

Jo det gör en sjuk! Både fysiskt och psykiskt, allt hänger ju ihop. Sinnessjukt, att JAG som hela tiden i bloggen försöker få Er att förstå hur allt hänger ihop, kost, träning, återhämtning, för att man ska klara av livets prövningar. Ändå gör jag tvärtemot själv. Kanske är det därför jag försökt få er att INTE göra samma misstag som mig.

Jag har massor av verktyg som man kan behöva för att pussla om livet, inspirera och vägleda människor rätt, jag har både kunskap och erfarenhet om hur man gör en livsstilsförändring i kost (och träning). Och det är ju dem jag vill använda hela tiden. Jag vill inspirera och motivera Er, samtidigt som jag gör något för mig själv.

Misstag i livet gör man, då man låter misstagen pågå i flera år, blir det en väldigt ond cirkel, som skapar oreda i kropp och själ. Men det är nog nu, nu är det dags att jag sätter MIG själv i främsta rummet för en stund, jag vill inte sova bra tre nätter i veckan, jag vill kunna somna och vakna tryggt varje natt. Känna att jag utvecklas för varje dag, och gör skillnad. Inte så still samtidigt som hela kroppen skriker efter något annat, som får lågan att brinna vidare.

Jag kommer fortsätta göra misstag men jag ska låta 2015 bli MITT år, precis som Olof Röhlander skrev till mig idag. Det är dags, och det är gjort nu. Oskrivna blad kommer ligga framför mig, en oviss framtid, helt olikt mig, att inte ha något helt planerat. Men det är en nystart, ett nytt liv, nya människor ska jag möta, och jag ska möta dem med rak rygg och med en tro på mig själv och mina drömmar.

Det känns overkligt läskigt och samtidigt helt underbart som jag går emot detta slut, och den nya början. Jag vet att jag kommer stöta på många hinder på denna resa, motgångarna kommer men har jag lyckats ta mig hit, så ska jag ta mig hela vägen fram! Jag ska försöka fylla de oskrivna bladen med sådant som gör gott för andra och för mig själv.

Jag ser ljuset, tjejen på Pressbyrån i morse sa att det lös om mig, beslutet är taget, jag vet inte vad jag ska göra, jag vet vart jag ska, jag vet att jag kommer få somna bredvid Putte varje natt igen och då är jag trygg.

Jag gav mig själv en tidig present idag, dagen efter min 29 årsdag, gör jag min SISTA arbetsdag här i Gävle. Är inte det en present nog till sig själv? Så nu är skygglapparna borta.

DSC07007

Först två veckor på Jamaica, sen kommer det oskrivna bladen, som jag ska fylla men som sagt jag vet inte med VAD, jag vet bara VART jag ska. Men som min syster skrev, ”Det spelar ingen roll, Du har lyssnat på hjärtat Nu”. Ja, det har jag. Och jag vet en som kommer tacka mig, och det är min egen kropp och själ.

Men även om det blir en nystart så kommer jag ALDRIG sluta med att försöka inspirera Er, för det är ju det jag är tillför, inspirera och vägleda andra.

Spana in mitt Instagramkonto för både småa och stora måltider

http://instagram.com/frokenloo

Och ett litet smakrikt tillbehör kan jag bjussa på här;
Den äppelchutneyn jag gjorde till mina bönbiffar igår blev verkligen en succé för smaklökarna
Något så enkelt blev så otroligt gott!


Jag tog bara;
Ett sött svenskt äpple fräste det med en halv gul lök, 1 msk vinäger och chili tills äpplet blivit lite mjukt och gick att mosa grovt med en gaffel.

Fick lite kvar, så kanske tar en klick ikväll till min middag;

Då jag räddar fiskrester från helgen,
Halstrad långa, ugnsstekt lax och gravad lax har mixats och sedan fyllt upp paprikor. Till det blir det ljumna tomater och svamp, squashpasta, linser och lite mer grönt.
Som vanligt, så slängs det ingen mat i detta hem, här förvandlas rester till något nytt och smakfullt.

Skygglapparna är borta. Och leendet börjar sprida sig runt om i kroppen det är dags att börja leva, igen

Kommentera

Etikettmoln

