Vikten av Hälsan

Det är dags nu!

Det är med skräckblandad förtjusning som jag har fyller några flyttlådor med sådant som vi ändå inte använder, lägenhetsvisning i huvudstaden på söndag. Allt kan gå fort, samtidigt som det kan dra ut på tiden. Det känns så overkligt, att packa ned hemmet, och förflytta det. Det är dags nu. Det är inte en dag för tidigt, snarare försent.

Jag säger ju hela tiden att man ska följa sina drömmar, lyssna på kroppens signaler och våga chansa. Samtidigt som jag hållit tillbaka mig själv hela tiden. Drömt och hoppats, drivit på kroppen och knoppen till något som den egentligen inte står för, gått emot mig själv dag ut och dag in.

Men nu, packas vårt liv ihop, inget mer flängade för Putte, vi får EN fast punkt, tillsammans igen. Det är nästan så att jag gråter då jag skriver det.

Tänk att få somna och vakna upp bredvid honom VARJE dag igen, att han öppnar dörren om kvällen, och säger ”Vad blir det för mat, jag är hungrig”, gud vad jag längtar efter det. ”Finns det något hemma till mellis min mage kurrar”. Sådant som skulle kunna göra en irriterad men som jag längtar efter att få höra, inte bara varannan helg.

Visst det blir en STOR omställning för oss båda, vi har huvudena fulla av tankar just nu, kanske glömmer vi bort varandra på vägen ibland just nu. Vi möts i diskussioner om möbler, tallrikar, gardiner, tapeter och skåpluckor. Men samtidigt vet vi båda att vi delat 14 år, vi har gått igenom så mycket under dessa år.

Vår första tid tillsammans var ett stort prov då min mamma var på väg att dö i cancer, vi har sett döden i vitögat så många gånger, vi har rasat samman gång på gång men alltid tagit oss upp tillsammans. Flera gånger har tvivlet kommit men kärleken är stark, vi har klarat av så många svårigheter och denna omställning i våra liv, kommer det något gott ur.

Jag hoppas att jobbfrågan löser sig för mig, om inte före, bara vi kommit på plats. Det känns overkligt men en dag är det dags att stänga dörren och se Gävle försvinna bakom oss.

Det är dags nu, dags för oss att satsa på oss, våra drömmar, våra liv, och det är dags för mig att sätta min hälsa i första rummet. Inte gå emot mina drömmar och värderingar gång på gång. Det är nu eller aldrig, tiden är inne, och jag vill kunna vakna upp varje morgon och känna mig behövd och viktig. Att det jag utför gör skillnad för människor och får människor att må bättre, samtidigt som jag mår bra.

Idag har verkligen varit en dag i ”Må-bra”-tecknet igen, då jag fyllt på med en massa positiv energi. Började dagen med löpning och gym innan förmiddagen skulle vigas helt åt systermys;

En ”liten” kopp kaffe med massa surr medans regnet piskade utanför

Sen såg hon till att lillasysters kyl kyldes upp med en massa härliga grönsaker

Innan den ”lilla” lunchen ställdes fram

Fisksoppa med diverse gröna tillbehör

Och som Ni förstår blev det ju en hel del kvar av både fisksoppa och grönsaker så jag kommer slurpa soppa både imorgon och på torsdag, samtidigt som jag har härliga gröna tillbehör att plocka av.

Dagens middag står ju redan förberedd i kylen, då det blir;
En rotfruktslåda med dill och färskpepparrot som serveras till en rimmad torsk på grönkålsbädd
Kokt gul blomkål och lite härliga gröna ärtor toppat med röda granatäppelkärnor

Inväntar att en ”liten” hand ska öppna dörren, och komma och krypa upp i mosters famn, lösa världsproblem och äta mellis innan han ska iväg på cirkusträning.

Som Ni förstår är det verkligen en tisdag som jag fyllt med saker som gör mig gott, inifrån och ut. Både fysiskt och psykiskt. Kommer dessutom avsluta den med att UNNA mig en timmes massage!

Det är jag helt enkelt värd!
Jag är inte värd en stor påse godis, jag är inte värd en chokladkaka eller en pizza. För det mår jag inte bra av.
(Och inte är jag sugen på det heller…)

För jag är väl ändå värd att må bra va?

(Varje dag…)

Vad Gör Ni för att Må bra, inifrån och ut?

Följ mig på Instagram,

http://instagram.com/frokenloo

För att se hur resan från Gävle går och kanske kan jag inspirera Er till att må lite bättre och hitta lite nya spännande saker att laga i köket

Kommentera

Etikettmoln

