Vikten av Hälsan

Förändringarnas tid

Ja, det är verkligen tid för förändringar nu, hösten brukar ju, liksom Januari, vara en tid då människor vill börja om på nytt. Man har hunnit fundera på livet under sommarens ledighet, både vad det gäller familj, jobb, vänner, ja livet i stort.

Det är ofta stora tankar, som kanske kräver stora beslut, sådant man inte gör i en handvändning, men det kan lika gärna vara små förändringar man vill och behöver göra men som även de kan vara svåra att få till.
Kost, Sömn, Träning, Egentid
Pusselbitar som ska falla på plats i det egna livspusslet för att man ska bli hel som människa!

Det är inte bara att slänga ut innehållet i kyl och skafferi på söndagen och börja med en bättre kosthållning på måndagen om man inte VET hur de nya råvarorna ska användas.

Det räcker ju inte med att handla hem och ha en välfylld kyl med bra råvaror, lika lite som att det räcker med att ha ett gymkort i plånboken för att bli vältränad!
Det MÅSTE ju användas av Dig också!

Vi är verkligen inne i en stor förändring nu, det är med skräckblandad förtjusning, en stor nervositet och samtidigt lyckligt pirrigt. Putte fick klart med att han kommer bli PT på SATS Liljeholmstorget (I Stockholm) efter att vi kommer hem från Jamaica. Hans lägenhet i Norrköping är under budgivning, och här hemma börjar det bli tomt då vi säljer av möblerna inte vi vill ha kvar.

Även om inget är klart för mig med jobb i Stockholm försöker jag leva under devisen ”Löser det sig inte innan, så kommer det lösa sig när vi är på plats!” (Har Ni något som passar Fröken Loo, så finns jag tillgänglig från Januari…)

Det är verkligen dags att ta sig vidare, jag MÅSTE få utvecklas, få utlopp för min låga inom mat och hälsa. Det finns större möjligheter där, än här. Gävleborg är ett av landets sjukaste/fetaste län men inte redo för en förändring, och jag tänker INTE vänta här på att de blir redo heller. Kanske en dag, så kan jag återkomma men som det ser ut nu, så MÅSTE jag ta chansen, vad det än blir så kommer det något gott ur det.

Att stå där på avsatsen, kika över kanten, och veta att en vacker vinterdag kommer jag att behöva hoppa!
Är verkligen läskigt!

Sen när vi väl flyttar det får vi se, det är ju det där med bostad i huvudstaden men något hittar vi som faller oss i smaken till ett pris banken accepterar, så är det.

Det är svårt att förstå, att jag sitter här, lilla osäkra Katrine, står på avsatsen och redo att slänga sig ut, utan att veta vart hon egentligen ska ta vägen där i huvudstaden mer än att hon gör det med den hon älskar. Bära eller brista. Samtidigt som jag skriver detta, så liksom pirrar det från tårna upp till huvudet. Ett lätt illamående av nervositet men samtidigt en sprittande känsla av att det är en förändring på gång, en förändring som inte är en dag för tidig, snarare försent.

Så det är verkligen förändringar på gång!

(Tänk om de får rätt, att jag kommer bli ensam där, inget jobb, inga vänner… För det finns de som säger så. Gång på gång…
Men samtidigt, hur ska jag kunna bli helt ensam i stad där jag har både vänner, släkt, bloggläsare och då jag har ett stort träningsintresse och ett driv för att utvecklas och ta mig vidare?)

Är Du också inne i en förändringens tid?

Kanske är det den där köttbiten på tallriken du vill ”förändra” till något mer miljövänligt och hälsosamt?

För mig är det lika självklart med Köttfri Måndag som att INTE slänga rester, så idag slog jag två flugor i en smäll och

gjorde en färgglad vegetarisk wook med tempeh och grönsaker från helgen.

Låter även morgondagens middag bli en riktigt resträddare, då jag tar ”bottenskrapet” från lördagsgodiset (pepparlax och rökt lax) och lägger det på en härlig tallrik med sallader och grönsaker som finns i kylskåpet.

Så tryggt och skönt att veta, att då man kommer hem imorgon står tallriken redo i kylen!

Tänk på Din egen hälsa,
Hur MÅR Du, och
Vad skulle Du behöva att förändra för att börja Må Bra?

Följ Mig på Instagram, om Ni behöver tips och inspiration till att våga förändra innehållet på Era tallrikar!
http://instagram.com/frokenloo
Kanske står jag där i huvudstaden en dag och inspirerar Er live!

Kommentera

Etikettmoln

