Vikten av Hälsan

Så var det snart Oktober och ”Rosa-Bandet” månaden, självklart ska vi ge pengar till forskningen, cancerfallen ökar, drabbar oskyldiga människor, det är INTE bara individen själv som blir sjuk, utan hela dennes omgivning berörs djupt.

Jag VET hur JÄVLA ONT det gör att se någon förtvina i den JÄVLIGA sjukdomen, jag har mött den på nära håll, gång på gång. Dödsfall och allvarliga former som trots allt slutat lyckligt. Jag har sett min MAMMA nästan blivit uppäten inifrån av sjukdomen, hur hon bara låg där och läkarna gav upp hoppet. Men hon lever, tack och lov, så kom det superkrafter och jag fick tillbaka min mamma igen! Jag var 15 år då hon var på väg att dö, men minnet sitter i mig som om det vore igår. Släktingar, vänner, ja många har jag sett fått vingar alldeles förtidigt, p.g.a. den där jävla sjukdomen.

Så för mig är det självklart att ge pengar till cancerforskningen. Men ALDRIG skulle jag köpa något som kan ÖKA cancerrisken hos människor, som ökar inflammationerna i kroppen, som gör kroppen sjuk. Och jag förstår INTE hur cancerfonden kan tillåta att detta sker. Borde det inte uppmuntras lite extra nu då, denna Oktobermånad att ta hand om kroppen lite extra?

Sådana här kampanjer borde verkligen dissas helt!

ICA har åtminstone en del ”Rosa” nyttiga varor till veckan, och dessa kommer jag verkligen köpa!

Och tänk om alla härliga gröna erbjudanden som butikerna har till veckan, skulle ha ett Rosa-Band på sig

För massor av grönt finns det att handla kommande vecka

Så mycket att frossa i

Till bra priser

Som gör gott för både kropp och miljö!

Men tyvärr är det väl så, att Cancerfonden får in MER pengar på att sätta sin ”logga” på sötsaker

Eftersom det är sådant många svenskar handlar, och då kommer tanken
”Men jag stödjer ju något bra!”, köper lite extra och samtidigt tuggar i sig något som faktiskt kan göra en sjuk!

Självklart ska Vi ALLA stödja cancerforskningen men donera pengar eller köp varor som gör gott i kropp och själ!

Du kan faktiskt göra lite själv, för ditt eget mående!
Mer grönt i maten och mer rörelse i vardagen!

Och idag spred sig ljuvliga dofter från vår middag
Afrikansk gryta stod på kvällens meny

Kyckling till Putte
Sojabitar till min
Vitkål, ananas, paprika, lök, svamp, äpple och morot
Samsades med kokosmjölk och en härlig Afrikansk-krydda

Självklart så blev det extra grönt på sidan!

Imorgon är det en ledig dag, som ska spenderas med lite pyssel i köket, med att fylla en väns lådor med lite vegetarisk mat


Är ju faktiskt Köttfri Måndag imorgon

Och inför man EN hel GRÖN dag i veckan, kan man göra mycket för kroppen och miljön!

Brukar ha lite koll på ”Malou Efter-Tio” och imorgon börjar hon en ”Vegansk-utmaning”!

http://www.tv4.se/efter-tio/artiklar/nyhetsbrev-m%C3%A5ndag-29-september-54256b2dc459486f48000011
Ska verkligen bli spännande att följa!
Tema Nej till kött. Go vegan! 

Kommentarer till: "Den ”Rosa Månaden” är på intågande!" (3)

  1. Grönt är skönt, därför dissar jag både kött och skräp. Något jag inte dissar är att stödja cancer. Men jag stöder ALL cancer, inte bara den rosa. Så en liten diss blir det där ändå. 🙂

Kommentera

Etikettmoln

