Vikten av Hälsan

Du är mer än Okej!

Nyss kommit hem från föreläsningen med Olof Röhlander, huvudet är fullmatat med intryck och tankar men det var en helt fantastisk föreläsning, inget jag hade tvivlat på heller.

Ni som undrar om vem denna Olof är, kolla in hans sida http://www.upphopp.se
Jag får hans ”pepp-brev” varje måndag, något jag inte skulle klara mig utan nu. Gick fram och surrade lite med honom innan han började idag, jag ville verkligen tacka honom, för så många gånger han fått mig att ta ett andetag till och ta ett steg och sidan och beskåda mig själv.

Fantastisk människa. Jag önskar att jag kunde återberätta kvällen men det går inte. Jag har en massa anteckningar med mig, och jag om jag kunde, skulle jag sortera dem och återge dem till er men det känns som om allt jag skrivit är något han sagt direkt till mig och som hamnat i mitt hjärta. Sådant som ska få mig att ta mig vidare i livet.

 

Som ska få mig att våga ta chanser, sluta jämföra mig med andra, och bara jämföra mig med mig själv. Att jag inte ska nöja mig med att ha det Okej, jag kan mer än så. Jag kan inte vänta hur länge som helst och bara hålla tummarna men att jag ska använda min längtan om att komma vidare, som motivation för att verkligen göra det. Vill jag ha en förbättring måste jag acceptera en förändring men att förändringen kanske inte automatiskt leder till förbättringen på en gång. Jag ska använda mina motgångar och känslan av utanförskap till något bra, att jag inte ska ge upp utan fortsätta ha näsan ovanför vattenytan, att göra det viktiga roligt under tiden. Samtidigt som man tar chanser kan man få chanser också, och då måste man våga ta dem. Det ska finnas många anledningar till att fortsätta kämpa mot ett tydligt mål, för det är vägen mot målen och medaljen som är det viktiga. De dagar som det går extra bra, då ska man verkligen njuta och man ska se till att få många sådana dagar. Det viktigaste är att sluta vänta på saker, och sen kom ihåg att ställa sig den viktigaste frågan av dom alla;

När mår Jag som Bäst? Vilka och vad ger just Mig glädje i livet?

Tack och lov hade jag varit förutseende och förberett en middag tills att jag kom hem


Snabblagat och självklart ska bacillerna få sig en omgång även ikväll så den sista av den rostade vitlöken hamnar där i  men huvudkryddan i dagens soppa blir den heta jamaicanska jerk-kryddan. Lite torsk, bläckfisk och lax är huvudingredienserna tillsammans med lite läckra grönsaker. Boostar lite extra med en citrussallad

Får Ni någonsin möjligheten, gå och lyssna på Olof!
Ni kommer få en lite annan syn på livet och lite distans till det.

”Tänk om det blir som Du tänkt Dig”

Kommentera

Etikettmoln

