Vikten av Hälsan

Mellis-njuntning!

Pysslade lite i köket imorse innan jag begav mig till frissan och det blev en
Bananrulltårta med två olika sorters fyllning, och vill Du baka det samma behöver du/gör Du såhär;

3 Bananer
3 Ägg

Sätt ugnen på 200 grader.

Mixa bananerna och vispa äggen fluffigt.
Vänd ned bananerna i äggsmeten

Häll smeten i en långpanna och stoppa in i ugnen, i ca 7-10 minuter.

Under tiden rulltårtan står i ugnen förbereder Du fyllningarna.

Jag fyllde mina med;

Kesella
Rivet äpple
Kanel

Riv äpplet, blanda med 1,5 dl kesella och kanel efter smak.

Kesella
Päron/Vaniljproteinpulver
Hackade nötter

Blanda 0,75 dl proteinpulver (Du kan ta den smak Du gillar) med 1,5 dl kesella.
Hacka valfria nötter (dessa blandas INTE ned i kesellan)

Då rulltårtsbotten är klar, och avsvalnad, delar du den på mitten och fördelar fyllningarna på varsin halva.

På rulltårtan med päronkesellan strödde jag över de hackade nötterna innan jag rullade ihop den. Självklart kan Du hoppa över nötterna.

Blir det fyllningarna kvar, gör det inget, de kan serveras till, eller ätas som mellanmål precis som dom är.

 

Detta kan lätt klassas som Sveriges bästa efter tränings-måltid eftersom, den är fullmatad med protein, kolhydrater från bananerna, fibrer från äpplet, kanelen som har en lugnande effekt på blodsockret. Nötterna ger nyttigt fett. Den har helt enkelt ALLT! Dessutom smakar de ljuvligt, är dessutom något Du kan servera till barn med gott samvete efter skolan, och de kommer ÄLSKA dem!

Självklart kan man fylla rulltårtan med sina egna favoriter, en favorit som min sambo har, är då jag mixar Mammas trädgårdshallon med kesella, och kör en dubbel fyllning, då jag först brer på detta jordnötssmör

Och sedan brer på hallonkesellan, och rullar ihop.

Kan det bli annat än succé då Du bjuder hem dina träningsvänner på detta efter att Ni svettats tillsammans?

Tror inte det!

 

 

 

Jag deltar i tävlingen ”Sveriges godaste efter tränings-måltid” som hålls av CupoNation i samarbete med PTPhilip, Kostrådgivarna, Fitnesschloe, Liveitloveit och Functional Fitness.

Kommentera

Etikettmoln

