Vikten av Hälsan

En ynka liten miss

Och olyckan är ett faktum

salmonella

Alltså, det har hänt igen, började morgonen med att mötas av detta

http://www.svt.se/nyheter/sverige/coop-aterkallar-hamburgare-1

Och då jag kollade nyhetsflödet på lunchen möts jag av detta

köttfärsburgare

http://www.svt.se/nyheter/sverige/aven-lidl-stoppar-hamburgare

Tyvärr är det svenskt kött det gäller denna gång.

Vart kommer det då ifrån, importerat foder? Smittat hö?

Eller hö, de stackars korna som dessa hamburgare är gjorda av har ju knappast
fått hö att äta.
Och det krävs ju så lite för att man ska bli så sjuk, speciellt nu i denna sommarvärme
och fuktiga luft.
Den nya trenden är ju grillade burgare som inte är riktigt genomstekt, och då är det KÖRT!

 

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/ny-grilltrend-kan-orsaka-magsjuka-2745940

Nej, jag skrev ju igår att jag skulle försöka äta vegetariskt fram tills tisdag nästa vecka
och då jag läser sådant här, känns ju det beslutet väldigt rätt.

Ja, nu äter jag ju inte kött alls, så det jag behöver oroa mig för är förorenad sallad, vilket
är lätt hänt, med alla dessa påssallader som säljs i butik som folk lägger direkt från påsen
på tallriken. ALDRIG att jag skulle göra det. Skölj, skölj, skölj i salladsslungan.

Det krävs så himla lite för att man ska bli sjuk!

Så se upp där ute i sommarvärmen, låt inte maten stå framme för länge, plocka ihop det du vill äta och in med det kalla i kylen snabbt, tillaga maten ordentligt, kyl det snabbt. Som alltid håll grönsaker och kött åtskilda.

Jag gjorde ju i ordning en härlig grön buffé igår, som vi kan plocka ihop läckra tallrikar av i helgen men då får ingenting stå framme, så idag plockade jag ihop detta;

Bönbiffar med sojarostad blomkål
De picklade grönsakerna
Vitkållsalladen
Linssalladen
Ananas och tomatsalsan
Och lite härlig guacamole

Putte gjorde det enkelt för sig, han tog rejält av blandsalladen och
toppade med massor av olika proteinkällor (Keso, fetaost, parmesanost och kycklingbiffar)

Muskeltallrik kan väl kalla hans tallrik

Men det var ju verkligen snabbmat, då magen kurrade då vi kom hem från kvällsträningen.

(Imorgon blir det älgkorv till Putte och jag kommer steka sojafiléer samt lite ugnsrostade ”Medelhavsgrönsaker” som lite variation till salladerna)

Planering och förberedelser är A och O för en hälsosam livsstil!
Om det så gäller träning, mental avkoppling, kost eller sömn!
Planering, förberedelser och prioritering!

Prioritera Din HÄLSA framför ALLT annat!

 

Behöver Du hjälp med att kunna prioritera Din Hälsa?

http://www.viktenavhalsan.com
Vi hjälper dig!
Du har bara ETT liv!

Kommentera

Etikettmoln

