Vikten av Hälsan

Våga vara nöjd!

Hade en intressant diskussion med en vän idag under vår löptur, om varför människan ALDRIG blir nöjd.

Alltid är det något som är fel, och är man själv nöjd med livet en dag får man minsann höra av någon annan att så är inte fallet.

Det verkar varken vara okej att vara nöjd med något man gjort eller att ha drömmar, och gå mot strömmen.
För det är så fel i detta land, inte vara annorlunda, inte sticka ut, och absolut inte vara stolt över sig själv!
Det krävs mod och en hel del träning på att stå emot alla energitjuvar och besserwissar, som vet bäst om allt, och gärna kapar dig vid fotknölarna. Som gör att du tappar fotfästet, tvivlar på dig själv och din egen förmåga.

Men vet Du, det viktigaste är inte vad andra tycker, utan att Du är nöjd med dig själv, det är så himla okej att vara nöjd med så som just Du ser ut, eller vad Du vill med livet. Det spelar ingen roll vem Du älskar, vilken hudfärg Du har, om Du är rödhårig eller flint. Alla människor har rätt till en god hälsa och att MÅ BRA! Och det gör man inifrån och ut.

Sen att levnadsvanor, som kost, stress, motion påverkar hälsan, är en annan fråga. Men allt hänger ihop!
Kropp och knopp i ett samspel!
Men våga stå upp för dig själv
För Du är UNIK!

 

Ja, och jag står här, tankarna snurrar i ett virrvarr.
Ni som läste mitt inlägg i måndags vet vad jag pratar om.
Jag får ingen rätsida, självklart vill jag.

Men det finns ju alltid det dära, MEN…
Rädslan för att hoppa, men vad förlorar jag, och vad kan jag vinna?

Imorgon, senast fredag ska beslutet tas!

Gud Hjälpe mig!

 

 

Än en gång…
BOSTAD I STHLM, snälla, håll ögon och öron öppna…

 

Ja, trots att tankarna snurrar kom inspirationen till min middag
Räddar lite grönsaksrester  till en vegetarisk middag.
Vitlök o spiskummin rostade grönsaker som serveras med stekt temphe, en varm bön o majssalsa samt en fruktig sallad.


Låter  Medelhavssmaker möta Asiens vegetariska alternativ

Kommentera

Etikettmoln

