Vikten av Hälsan

Ibland önskar man att det fanns en knapp att trycka på så löste sig allt det praktiska och alla beslut liksom löste sig självt.

Fröken har haft en ledig dag idag, som varit fylld av strålande sol, och besök i huvudstaden. Som verkligen gav henne en hel del att tänka på. Ja, Ni vet ju att Putte kan få flytta dit och jobba åt SATS där, och nu står jag där. Det liksom pirrar, det är nervöst, det känns läskigt men självklart ska jag tänka på saken. Det är stort men kanske så himla rätt, kanske så rätt det kan bli utan att det är Fröken Loo själv som sköter spakarna.
Visst det är stora beslut, tankar hit och dit. Men varför ska praktiska saker som bostad, pendling, och liknande sätta stopp för framtidstro, drömmar, och sådant som kan påverka min hälsa positivt?

Antar att det kommer bli en del sömnlösa nätter nu.

Hur som helst så han jag med att florera runt och trängas med turisterna i storstan men hade sådan tur att jag kunde träffa en barndomsvän och njuta av en lunch i solen.

Inte varje dag Fröken köper lunch ute, men idag fick det bli så
Och eftersom det är Köttfri Måndag

Fick det bli en härlig rawfood sallad med läcker hummus, från Systrarna Voltaire.
Gott för kropp och själ.
Dock ej plånbok

129:-
Alltid mer prisvärt att ta med egen lunch!
Lärt av misstaget!
Men som sagt, den smakade ljuvligt!

Fast nog känns det skönt att ha maten planerad dag för dag, så att man slipper falla för butiker och restaurangers priser hela tiden, speciellt nu i semestertider kan semesterkassan tömmas snabbat om man äter ute hela tiden.


Picknick is tha shit som det heter.

Fast ikväll har det inte blivit någon picknick, men efter alla intryck och en behandling av axlar och skuldror på det så kändes det bra att middagen stod förberedd och nästan klar i kylen

Jerk-kryddade bönbullar, en simmig grönsaksgryta med lite kokosmjölk samt en het salsa med avokado och majs. Toppar det hela med lite svalkande melon

Och eftersom jag behövde skingra lite tankar passade jag på att förbereda morgondagens middag
Örtig inkokt lax, som kommer serveras med en grön och härlig sallad samt lite citron picklade sommarprimörer. Kan nog bli en liten grönärtpuré till samt lite fräsch persika att garnera salladen med.

Passade på att koka in extra lax, när jag ändå höll på. Så kan jag frysa in och ta fram till någon kommande picknick.

För till helgen, ja då kommer det läggas fisk på grillen kan jag lova,
Långa, Lax och Havskatt.
Tre dagars ledighet, och kan nog bli grillning i dagarna tre!

Det sägs ju att


Och varför krångla till det?
I samma tidning hittade jag detta

Svårare än så behöver det inte vara!

Se bara till att inte tillaga fisken för länge, för ”överkörd” fisk är inte gott!

För fler tips på läckra fiskrätter kan Ni ju kolla in
http://www.facebook.com/viktenavhalsan
Eller om Ni vill ha Frökens hjälp i köket
http://www.viktenavhalsan.com

 

 

Och är Ni nyfikna, på vart jag var idag…
http://www.urbandeli.se

 

 

Så, bostad i Sthlm… Någon?!

Kommentera

Etikettmoln

