Vikten av Hälsan

Egentligen så spelar det ingen roll vad för löften de olika partierna kommer med, för har vi inte en frisk
befolkning i landet så kan inget av de andra träda i kraft.
För ett land är inget land utan sin befolkning, så därför tycker jag att Göran Hägglunds förslag var väldigt klokt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19140995.ab

Motion är ju bra för både fysik och psyket. Och kan man få barnen i rörelse varje dag har man gjort en stor vinst för framtiden och folkhälsan. Kan dessutom lägga in ”föräldrautbildning/stöd” i detta gör man ännu större vinster. Få in kost och motionsvanor i tidig ålder är så otroligt viktigt.

Bild

Alla vill väl ha en frisk befolkning, en sjuk anställd gör inget bra jobb. En trött elev presterar inte på topp. En slutkörd mamma är inte den förälder som hon vill vara. Alla är i behov av god vanor och de måste ju skapas i tid!
Så därför välkomnar jag dagens förslag med varm hand!

Jag själv skulle verkligen vilja vara där i Almedalen, det är massor av seminarium jag vill gå på, politiker ja vill träffa, debatter jag vill delta i. För ibland brinner det till i Fröken Loo och ett och annat skulle behöva komma ut!

Köttfri måndag är där och pratar köttskatt, hälsofrågor är på tapeten, även märkning av mat tas upp.
Ja som Ni förstår är det ämnen som berör mig, men även Dig, Dina barn, föräldrar, grannar!

Tillsammans kan vi göra skillnad, vi kan påverka!

Varje val Du gör i butiken, påverkar.
Det Du lägger på tallriken påverkar Dig och Din hälsa!
Men så även vår miljö!

Så därför satsar jag stenhårt på att fler ska få upp ögonen för

Och mitt köttfria val idag blev


 En väldigt färggrann tallrik med grönsaksrester från helgen, steker på lite smakrik temphe och serverar till.

 

 

Kommentera

Etikettmoln

