Vikten av Hälsan

Laddad för utmaningen

Sådär, kommer Ni ihåg att jag utmanade mig själv, och Er, med en hel grön vecka, till veckan som kommer.

Har Ni laddat upp för den?

Det gjorde jag idag, dels fyllde vi på grönsakshyllor, skålar och låda

Foto: ...Skönt, då var det påfyllt igen...

Med en massa läckerheter!

Hur ser det ut i Era kylar innan och efter Ni handlat?
Planering eller handling för dagen?

Sen passade jag på att handla lite veganska godsaker inför veckans gröna måltider
Foto
Torkat sojaprotein, naturell tofu och en tofu smaksatt med alger
Självklart finns det torkade bönor i skafferiet också.

Ni hakar väl på denna utmaning nu då!
Publicera Era gröna måltider på vår facebooksida
http://www.facebook.com/viktenavhalsan
Inspirera varandra, inspirera mig, inspireras av mig!
Vi gör det tillsammans!

Men man kan ju säga att jag laddar upp inför den gröna veckan med lite extra mycket fisk innan också;
Långan igår blev riktigt lyckad, och idag blev det ju
Fisksymfoni med Kungsfisk, rökt lax och bläckfisk med smak alá medelhav som serveras med citron och vitlöksmarinerade grönsaker
Foto: Vad äter Ni till lunch en klämdag som denna? Här blir det Fisksymfoni med Kungsfisk, rökt lax och bläckfisk med smak alá medelhav som serveras med citron och vitlöksmarinerade grönsaker

Och ikväll använde jag dessa ingredienser
Foto: Det här har Katrine tänkt använda till middagslagningen ikväll då hon planerat att göra en tex.mex-inspirerad lax och grönsaksgratäng med en fruktig mango och avokadosallad, toppad med linser. 
Vad har Ni för ingredienser till Er fredagsmiddag, har ni planerat något gott?
Till en läcker

Tex.mex-inspirerad lax och grönsaksgratäng med en krispig fruktig mango och avokadosallad, toppad med linser

Imorgon väntas ett syrlig färgsprakande vitkålsfräs med en glaserad vitling med både sötma och hetta.

Kanske skulle det vara en utmaning för Er att äta fisk så pass många måltider som Vi gör
Vilken utmaning känner Ni er mest osäker inför?

Haka på den gröna till veckan, så kan Ni försöka utmana Er själv med fler fiskrätter veckan efter!

Kan lova att både kropp och själ kommer må så mycket bättre av mer grönt på tallriken

Efter en grön vecka, kan det vara snällast mot Era kroppar att börja med fisk istället för det ”tunga” köttet!

Foto
Som citatet här ovan, som jag hittade i boken (Dehlis vackraste händer) jag läser
”Man blir aldrig bra i sin mage av att andras magar”
(Kom upp i en diskussion om varför det är så mycket vegetarianer och vegetarisk mat i Indien)

Kommentera

Etikettmoln

