Vikten av Hälsan

Ser Ni möjligheterna?

Putte skakade lite på huvudet igår, vi hade just kommit hem från handling och maten var nästan klar då jag satte mig och läste reklamen för kommande vecka, och jag hoppar till ”Kvantum, vi MÅSTE handla på Kvantum denna vecka”.

Kanske förstår Ni varför?

Hela sidorna skriker ju Fröken Loo!

Ser Ni vad lockande sidor, inspirationen och fantasin sattes genast igång, så det är med nyfikenhet
jag ser framemot nästa helg då jag är ledig och får spendera tid i köket och njuta av måltider tillsammans med Putte och vem vet, om man råkar får besök eller stöka ned hos någon annan!

 

 

Det krävs inte mer än lite tid och mod i köket för att få till härliga måltider om man ser till att kyl och frys är påfylld med härliga råvaror.

Hos oss är Putte´s köttlåda i frysen fylld med både köttfärs, grytbitar och olika köttbitar för att grilla, likaså ser vår fisklåda ut, och att det är en välfylld grönsakslåda i kylen och lockande skålar är ju ingen nyhet att det finns hos oss nu för tiden.

Visserligen är ju fisklådan rätt så välfylld men då det snart väntas sommaruppehåll i fiskleverans från Brobergs fisk, så la jag en beställning på tre kilo fisk idag, Rödtunga, Vitling och den självklara Långan. Dessutom ska mamma och jag dela på en bit fin Permesan ost. Kanske levererar Brobergs Fisk till en ort nära dig, ta då chansen att upptäcka deras produkter Ni med!

http://www.brobergsfisk.se

 Hur ser det ut då Ni öppnar Era frysar och kylar, ja även skafferi?

Ser ni möjligheterna till härligt lockande måltider eller skapar det bara ett tomt förvirrande ansiktsuttryck?

 

Kalla mig vad Ni vill, men jag bara älskar att öppna kyl och frys, låta det ena efter det andra åka fram på diskbänken.
Då slappnar jag av, och jag får utlopp för MIN låga!
Och det är den lågan jag vill förmedla till Er, eller åtminstone dela med Er!
Inspirera och vägleda!

Jag vill vara Fröken Loo på heltid!

Som en vän skrev idag Dig skulle man ha på axeln varje gång man handlade. Har noll idéer om hur man blandar olika ingredienser för att få bra smak. Vart är den där kokboken?”

 

Kokboken, böckerna.

Jag vill, så gärna. Jag har idéer men det är tiden, jag får inte utsätta min kropp för mer stress, den klarar inte fler saker nu, jag måste göra ett avslut med något stort först och det tar tid. Skulle det komma en oväntad väg, som kan göra så att jag kan börja skriva,gör jag det. Men som osteopaten sa till mig i torsdags ”Du är en perfekt tjej Katrine men du ska må perfekt också, och du har otroligt mycket stress i kroppen”.

Kommentera

Etikettmoln

