Vikten av Hälsan

Snabbt? Vårsmal? Rosa mat? Rasa i vikt?
Är det så smart?
pådiet

http://www.expressen.se/halsa/har-far-du-fyra-smarta-satt-att-tappa-fyra-kilo/

http://www.expressen.se/halsa/lyxiga-fargdieten-at-rosa-mat—rasa-i-vikt/

Ja nu börjar vår första vårmånad närma sig, och nog märks det här och där
Bikinin ska utprovas, inbjudningar till dop, bröllop, fester börjar komma, kostymer, klänningar ska kommas i.

Fetma300Och tidningarna vill sälja lite mer, och få oss att stanna lite längre på hemsidorna.

Det går INTE snabbt, det ska INTE gå snabbt heller.

jojo

Vårform, beach 2014 vad är det att sträva efter om Du åter igen ska göra samma sak nästa år då beach 2015 kommer, som ett brev på posten då också, och allt ska gå snabbt igen!

Visst om man läser texterna i tidningarna noga, så kan man utläsa att det finns mer arbete där bakom än att bra gå ut och gå

Eller vad nu dagens reportage handlar om, men som alltid läser svensken det den vill och försöker få resultat där efter. Vilket säkert leder till ännu ett misslyckande då de där kilona inte RASADE bort på fyra veckor. För de läste inte de finstilta, och litade blint på att få guld och gröna skogar och de ger upp, för att börja på någon ny tidnings-diet om någon vecka.

Jag tror inte detta är så smart, och inte förbättrar det folkhälsan ett enda dugg,

det skapar bara en förvirring!

Ikväll börjar ett program som berör, där rasar kilona av MEN det är inte så konstigt, från att gå från helt passivt stilla sittande liv med helt FEL kost, till att komma till Biggest Loser där Team Mårten Nylen tar emot dem, och peppar dem till MAX.

biggest

Sen om det är rätt väg att gå, det kan man diskutera MEN de får ju tydliga resultat, då, sen om de lever upp till dem efter programmet, det är det nog tyvärr inte alla som gör.

Men självklart tittar både jag och Putte, det väcker känslor, otroligt starka känslor hos mig, hade jag INTE ändrat mitt liv, där och då, i Mars 2005, hade jag nog kunnat vara en tänkt deltagare i det programmet.

DSC03020

För hade jag fortsatt leva som jag gjorde då, vet jag inte hur det skulle ha slutat.

Kan ju ärligt säga att jag INTE hade burit med mig detta hem från affären idag, om jag levt som jag gjorde då.

Men visst ser det väl härligt ut?
Och det bästa är ju att det bara är kampanjvaror, hittade en ”fyndhörna” och den totala besparingen på den handlingen blev drygt 50:- det är INTE dyrt att handla lite nyttigare, och då är dessutom palsternackorna ekologiska! Handla det som är på kampanj för veckan och planera era  måltider efter det..

Så eftersom jag då fick hem det sista till morgondagens lunch, palsternackorna, så kunde jag förbereda så att allt står i kylen

Det blir
Grönärtpuré (som är smaksatt med äpple, rökt lax och lök)-gratinerad torskrygg med rostade palsternackor och en del andra gröna tillbehör…

Sen får vi se om det blir en sväng till ICA´s gröna fyndhörna ikväll eller om det blir en tur med syster imorgon!

Så istället för att slösa tid i soffan genom att läsa alla dessa tidnings-dieter
kanske det är dags att lägga den tiden på att

Lära dig Vikten Av Hälsan
och med tiden kommer du att må så mycket bättre och få handla lite nya kläder!
Det kan jag LOVA dig!

Ät nyttigt och gott varje dag
Använd din kropp till det den där skapad till
Ge dig själv tid till motion och återhämtning
Umgås med människor som får dig att må bra
Förstå vad stressen gör med kroppen

Det finns bara en som Dig, Du är unik
(Och ingen ”diet” passar alla!)

http://www.viktenavhalsan.com

Kommentera

Etikettmoln

