Vikten av Hälsan

1B-stor-kopia-520x364

Hel otroligt, det gick en dag mellan två STORA rafflande nyheter i hälsovärlden eller var det bara Expressens försäljarsiffror som började sjunka?

I torsdags då jag var ledig hade de ett löp om ”Så får Du bort det farliga bukfettet”, fotade aldrig löpet men tidningen låg på jobbet igår så jag bläddrade lite snabbt i den och fann denna rafflande nyhet

 

För visst var det väl något nytt med detta?

Ät Rätt
Träna
Vardagsmotionera
Sätt upp kortsiktiga mål
Börja i rätt tid
Använd måttband

Och idag, kom detta löp,

Två olika löp, men samma innehåll i texten bara några olika ”experter”


Men som det kloka energiknippet Carolin Helt brukar säga
promenader är det MINST effektiva vid fettförbränning
Fast om man byter ut en massa stillasittande mot promenader är det ju klart att det blir stora hälsofördelar men om det går snabbt det är ju en tolkningsfråga!
ÖKA TAKTEN så händer det ju mer!
Det är inte farligt med svett!

För det finns INGA piller, pulver, bastubälten, isskärp, värmebyxor eller vad det nu är som Du luras att köpa för att det ska gå i Expressfart!

slim

 

Invigde mina nya löpardojor idag, oj vilken skillnad och där gick det i expressfart


Så ny säsong, nya skor
Läste i en tidning att ett par löparskor håller i ungefär 100 mil

Fick lite härlig energi efter den löparturen så plockade fram lite smått och gott ur kylen och började med lite lördagspyssel i köket.

Lite smått förberett inför systerlunchen på tisdag;

Picklad blomkål och sockerärtor, syrlig kålsallad, currykryddad linsröra sen blev det en rejäl skål med sallad också (men den är nog slut på tisdag så tills dess blir det en ny)

Inatt drömde jag att jag gjorde en laxwook och den drömmen var ju inte så svår att förverkliga med tanke på att lax var just det som var planerat för denna lördag.
(Tänk om alla mina drömmar var så lätta att förverkliga)

Så en grön laxwook med färsk chili och vitlök blir det här med en exotisk morotssallad och en linsröra med curry.
Det som blir över, får Putte äta imorgon då han kommer hem från utbildningen

Och när jag ändå höll på med lax, skar jag ned några bitar som jag kan lägga i den grönsakssoppan som blev kvar igår

Så går det fort imorgon kväll, bara fixa en salladstallrik och värma upp soppan, lägga i laxen, kanske några ärtor och broccoli.

Ja, är det som krävs för att bli ”expert”, att sägaÄt rätt och motionera” så är Fröken Loo också expert! Men det vill jag INTE bli kallad, det finns vissa om GÄRNA tar den titeln

Alla tidningars och tv´s Hälsoexpert”

Då låter Inspiratör/Coach så mycket bättre!
Expert, det låter för hårt som om någon kommer och slår en på fingrarna!
För vad som är rätt för någon är helt fel för någon annan

Får se om jag vill slå butikerna på fingrarna den kommande veckan med

Då de denna vecka bl.a. ville locka folk till en sötsliskig start på dagen, de där skulle man kunna använda som efterrätt

DSC04119

eller om veckans reklamhög gör Fröken nöjd!


Det visar sig snart!
Bäst att läsa, innan klockan slår 20.30, för då tänker jag släcka och göra lite för vår jord

Kommentera

Etikettmoln

