Vikten av Hälsan

Appråpå gårdagens inlägg

Så kan jag tydligen våra kvällstidningar, eller vad säger Ni?

20140303_101740[1]

De ville inte blotta den bittra sanningen från Ukraina på löpet, för att Toppa formen säljer fler lösnummer än krig.

Sinnessjukt!

Fast mer än halva tidningen handlade ju om det stundande världskriget, och Formtoppningen fick ”bara” en dubbelsida.

Idag, fick jag göra det, ta tjuren vid hornen och lyssna på kroppen, det gick liksom inte att blunda längre, en av de första reaktionerna kroppen ger ut på att något är fel, med för mycket stress är att slå ut magen. Min är som jag skrivit förr, väldigt sårad av all stress som är runt mig, och stressen blir inte mindre.

Kroppen sänder ut signaler som ska tas på allvar, då något är fel, idag fick jag trycka på paus, eller var det kroppen som drog i nödbromsen? Jag är ledig imorgon så det blir två dagars återhämtning med bara sådant som kroppen mår bra av.
Så får vi se hur det blir sen, ny behandling för skuldrorna ska ske på lördag, sanningen jag fick höra förra gången, ligger i färskt minne och fortsätter det så här, så

”Nej, det är INTE värt det, jag har bara ETT liv och EN kropp”

Så efter att ha sovit hela förmiddagen vaknade jag sakta till liv, och Putte lyckades få ut mig i friska luften innan han började jobba så jag fick handla för veckan, och fylla på med en massa vitaminer, antioxidanter, goda bakterier. Ja Ni minns kanske min handlingslista från igår.

20140302_195618[1]och lite till.

20140303_121931[1]

Putte ville inte åka iväg och jobba i veckan med vetskapen om att det var tomt i kylen och att jag skulle behöva ”trolla med knäna” varje mål. Dessutom såg han vikten av att jag fick hem bakteriejucie, då surkål och probiotika-tabletter inte verkar täcka behovet av extra bakterier just nu.


Så för att försöka ge kroppen extra kärlek denna dag så fick det bli

20140303_130431[1]

en välsmakande linssoppa med äggtrassel och en färgglad salladstallrik till lunch.

20140303_111550[1]

Färger och rena smaker helar.

20140303_170639[1]Och till middag blev det ju den där gröna salladstallriken med lins och majssalsa, serverad med stekt tofu. Fyllt med sådant som gör gott i kroppen.

Annat som helar är frisk luft, tänk att det är vår, dessa små blommor dök upp framför mig idag.

20140303_104206[1]

Har Ni sett några säkra vårtecken?
Jag tycker Ni ska plocka ur lurarna ur öronen och lyssna på fågelkvittret!

 

Kommentera

Etikettmoln

