Vikten av Hälsan

Jag står inte ut längre!

riktig_mat_med_rova_2014-01-08_omslag

Kommer Ni ihåg uttrycket jag berättade om, som Camilla Rova, myntade på Hälsomässan i Linköping?

Hälsogourmet

Hur man skulle njuta av livet och samtidigt få en god hälsa

Ordet är så klockrent, det säger så mycket.
Är Du en hälsogourmet?

vanor
Som tar varje tillfälle i akt att njuta dig till en god hälsa?
Massage, avslappning, frisk luft, härligt mat som gör gott för kropp och själ, träning som gör dig glad och lycklig, och att Du samtidigt gör det, omger dig med människor som ger dig energi.
Ja, nu kanske det inte är möjligt att göra detta varje dag men en liten bit, varje dag, är fullt möjligt och maten är ju enklast att börja med egentligen, för äta, måste vi göra varje dag!

Tidigt igår kom ett SMS från Putte; ”Jag vet inte hur detta ska gå men någon mästerkock vet jag inte om jag har i köket denna vecka. Jag ska ha en detox till helgen med massa grönt!”

Sent igår kväll, nästan halv tolv, ringer mobilen, ”Jag står INTE ut längre, jag får INGA grönsaker. Så nu har jag handlat; Blomkål, Vitkål, Morötter, Blodapelsin och Broccoli. Jag MÅSTE ha en salladstallrik NU innan jag DÖR”

DSC07406

Så den tiden satte han i gång att göra i ordning en massa grönsaker, och tydligen räckte det även till en tonfisksallad till lunch, och antar att det även blev sallad till middag idag.
Han är borta och jobbar med det ”nya” säljjobbet och tydligen skulle chefen kocka, men det gick ju som det gick.

mat2

”Katrine, de äter KAKOR och dricker LÄSK till frukost, och andra äter korvbröd med bacon och KETCHUP”

Sådan ”mat” står företaget för, borde inte ett företag vilja uppmuntra till sunda val, och få pigga och friska anställda som på så sätt presterar bättre?


Men tydligen skulle de inte behöva ändra sin matvanor bara för att de var borta att jobba!?!


HALLÅ!?
Tydligen var det då en som skulle få ändra sina men jag lever då tydligen med en hälsogourmet!
Och det glädjer mig verkligen kan jag säga, för det betyder att jag får tillbringa fler friska år med honom.
Eller hur.

Men jag förstår fortfarande inte tänket i företaget, varför då inte ta tillfället i akt och inspirera dem till att verkligen förändra sina matvanor under den tid de är borta?!
Kanske Fröken Loo skulle ha följt med och skött ”markservicen” där i huset!
De skulle väl ramla bakåt och skrika högt om denna handling som jag gjorde idag hamnade på deras bord

Eller vad tror Ni?

Jag bara älskade att handla idag, så bra priser och rabatter, totala rabatten på handlingen blev 125:-, så kan det bli då man anpassar innehållet i kassen efter erbjudanden och är man dessutom medveten om vad som finns i butikens hyllor och döljer sig i en innehållsförteckning kan man spara ännu mer, på sin egen hälsa!

magesopkorg

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/s%C3%A5-blir-du-vilseledd-i-mataff%C3%A4ren-2561179

Och tänk om De skulle bli bjudna på den lunch jag ska bjuda en vän på imorgon


Linssallad med äpple och tomat
Röd/Vitkålssallad
Picklad blomkål
Hummus
Grönsaker i curryvinegrette

Ljummen exotisk palsternackssallad
Bönsallad med majs och apelsin
Samt en STOR skål med morot, apelsin, broccoli, granatäpple som fylls på med bladspenat imorgon, helt enkelt en blandsallad alá Fröken Loo.
Och jag gör den extra stor så räcker den hela helgen!
Till dessa gröna tillbehör kommer jag servera en jerk-kryddad lax.

Undra om de skulle ta ketchupflaskan och spruta över hela tallriken!?

Ketchup om något, förstör både maten och smaklökarna!
Vill man ha tomatsmak, koka en tomatsås och använd istället!

Kommentera

Etikettmoln

