Vikten av Hälsan

Det vackraste jag vet

…måste bara vara detta…DSC07389

En skärbräda full av färger, och dofter, samt olika ljud då man låter kniven skära genom de olika grönsakerna och frukterna. Tänk doften av en apelsin, ett svenskt äpple, ljudet av knivens egg som skär i moroten, eller då man strimlar löken.

DSC07394(Tur att man får fylla på med nytt imorgon)

Detta slog mig idag då jag rent utsagt tömde kylen och fruktskålen, och lät det hamna i skål och formar för att göra det enkelt för mig andra kvällar.

DSC07393

Är det inte vackert så säg, dessa ädla små röda diamanter.

DSC07392

Ja, det måste vara bland det vackraste jag vet

(Förutom en vacker dag vid ”mitt” hav, se mina syskonbarn le eller bara se Putte)
DSC04947 DSC07213 DSC05922

Kanske kan man sammanfatta det vackraste jag vet med just det som gör mig lycklig i själen!

För visst är det väl så, att det är INTE pengar som gör oss lycklig utan det är just detta,
sådant som berör alla våra sinnen?!

http://kurera.se/carolin-helt/2014/01/29/tips-for-lyckligare-liv/

(Pengar kanske kan hjälpa en på vägen att nå mål, förverkliga drömmar MEN den verkliga lyckan kan man INTE köpa för pengar)

Vad är det vackraste Du vet?

 

Kommentera

Etikettmoln

