Vikten av Hälsan

Kärlekensfrukt

mirandapar

Tretton år, kan Du förstå?

Är det, det som kallas tillfälligt

Som så många trodde

Om det som blev, Vi

Det är nästan halva mitt liv

Du och jag, delat

Saker som jag Aldrig trodde jag skulle göra

Sett platser, lärt mig nya saker

Har Jag gjort med Dig

Jag har lärt mig uppskatta mig själv med Dig

Du har fått mig att inse, det unika i mig

Även om jag än idag tvivlar på mig själv och mina drömmar

Så är det Du som får mig att hitta rätt igen

Att jag fått sett Dig, från den dag vi möttes, till idag

Är för Mig en gåta

Att Du stannat, i mitt liv, tagit in mig, och låtit mig

Blivit en del av Dig, är svårt att förstå

Du har valt att dela livets äventyr med mig

Vi har klamrat oss fast vid varandra i den värsta orkanen

och väntat tills havet blivit lugnt och stranden blivit säker igen

Det är tretton år, och den kärlek jag känner då Du ser på mig

Då dina armar omsluter mig och Dina läppar möter mina

Är för mig en obeskrivlig känsla

Men jag tror att det är det, som kallas kärlekslycka

DSC06896

(Jag och Putte julen 2001, vår första jul tillsammans.)

K&P3
(Denna bild togs av fotografen http://www.kattisco.blogspot.se/ Katarina Niemi  i Augusti 2012)
…Och den 26 december, ”firar” vi vår 13-årsdag…

Och efter de orden tycker jag att denna ädla frukt passar bra att placera i dagens lucka;

Granatäpplet!

DSC06614

Detta är en kärlekens frukt, den är röd som kärleken,
har ädla smakrika diamanter inuti, och är vacker
både odelad och delad.

DSC06492

I sallad, både som efterrätt, mellanmål, eller en matig sallad.

DSC06480

Här är det blandade gröna blad, kokta gulbetor, bondbönor, tomater i varierande färger och just det granatäpple

Ljuvligt!

Eller blanda spenat, rödlök, granatäpple, grovt riven morot, färsk basilika, lite rökt lax.
En vitkålssallad med tärnat äpple, en vinegrette med persilja, och sedan de röda diamanterna.
De går att toppa det mesta med, ställ fram en skål på bordet, en liten sked, och ha som riktigt lyxigt och nyttigt godis.

DSC04838

En frukt som i sig är en kärleksförklaring för kropp och själ!

Vill Du lära dig mer om hur du kan ge dig själv och din familj en kärleksförklaring, via kosten.

Kan jag nog stå till tjänst!

http://www.viktenavhalsan.com

http://www.facebook.com/viktenavhalsan

Kommentera

Etikettmoln

