Vikten av Hälsan

En kärleksförklaring

 814538077

Jag vet inte hur många gånger jag försökt beskriva med ord
hur mycket Du betyder för mig
Att jag lyssnar på Dina andetag
De får mig lugnare än en stilla dag vid havet
Då sömnen inte vill infinna sig och ögonen inte går att sluta
Samtidigt som Du ligger vid min sida
Ser jag på dig, din ryggtavla
Jag smeker dig försiktigt över huvudet och försöker förstå
Att Du verkligen är sann
Det är något med ditt leende
Då det blir så där busigt, som får mina ögon att tåras
Samtidigt som Dina ögon glittrar till
Egentligen finns det inte ord nog
För att kunna beskriva varje liten känsla jag känner för just Dig
Att skriva till någon som är ens allt
Mitt liv
Jag vill att detta ska vara för evigt
På stranden på Jamaica
Ska skriva ditt namn
Bredvid mitt
Och rita ett hjärta runt omkring
Låta havet, svepa över och dra med oss ut i det eviga
Du,
Jag Älskar Dig!

Ja, det har åter igen hunnit bli måndag, och jag är ledig, jag HATAR måndagar, speciellt när jag är ledig. Putte sätter sig på tåget och åker iväg och jobbar. Trodde att jag skulle vänja mig, men så har det INTE blivit, det blir nästan värre. Men jag försöker intala mig att det är bra, han får jobba med det han brinner för och såklart är han värd det, jag älskar ju honom. Jag hoppas att vi en dag får jobba med det VI brinner för, tillsammans.

http://www.viktenavhalsan.com
Är vår dröm!

Vaknade som alltid med honom, dagarna blir extra långa men jag tar tillvara på dagarna ändå, att lägga sig under filten, äta godis och tycka synd om mig själv är INTE min melodi. Han kommer ju trots allt hem på torsdag igen och att bara vara helt paralyserad för att han är borta, gör inte saken bättre. Och vad gör det med min kropp i så fall?

56f00-ska25cc2588rmavbild2b2011-05-102bkl-2b22-56-50

Det finns ju andra kärleksförklaringar än de ord som jag inledde detta inlägg med, vår kärleksförklaring till våra egna kroppar. Att ge den det absolut bästa, Min kropp är värd det, liksom Putte´s. Och DIN! Hur trött och misslyckad du än känner dig, blir du INTE piggare av att trösta dig med skräp.

nyttohjärta

Så för att tiden ska gå LITE snabbare, fram tills torsdagarna pysslar jag lite extra i köket, för att jag ska ORKA vänta på honom, och ta mig ut, till gymmet, till löparspåret. Och INTE bara hamna i soffan och vänta då jobbet är avklarat.
Dessutom hur ROLIGA och inspirerande blogginlägg skulle Ni få läsa då?

Ja, denna måndag fick en tidig start men gymmet blev besökt efter att jag lämnat Putte i SJ´s händer och när jag tränat klart låg det ett sms från en vän och väntade ”Står luncherbjudandet kvar?”, vi hade pratat lite om att ses idag då hon också är ledig. Ja, ingenting var förberett hemma men självklart stod det kvar! Lunch ska jag ju ha ändå.

DSC06611

Det vart en rask promenad hem och hjärnan gick på högvarv, tänkte igenom vad jag hade hemma, så allt åkte fram på diskbänken.

DSC06612

Det enda jag fick handla var ansjovis, annars hade jag allt hemma till en rätt okej lunch att bjuda på.
Med tanke på att ingenting var förberett men med bra råvaror hemma så behövs inte mycket mer än fantasi!

DSC06617

Ljummen savojkål och rotsakssallad med dijonsenap
Linser och kikärtor med granatäpple
Kokt broccoli och blomkål
Vitkålssallad med äpple, persilja och pepparrot
Avokado med satsumas
Bondbönor med fräst svamp och paprika
Vitbönpuré med dill, persilja och gräslök
Och till det
Serverar jag ansjovis och laxfylld kungsflundra (som självklart kommer ifrån Brobergsfisk) på en bädd av sockerärtor, tomat och lök

DSC06615 DSC06616

Nu återstår bara en dusch för mig, och fisken ska in i ugnen strax innan hon kommer vid 13, så får vi se vad hon tycker.

DSC06614

Jag kan inte mer än försöka inspirera och vägleda er till att ge Era kroppar, Dina Vänner, Din familj just det som våra kroppar behöver för att Må Bra!

DSC06309
Eftersom jag ÄLSKAR Putte över allt annat i världen, och ibland har jag så svårt att förstå hur lycklig han verkligen gör mig, vill jag ge honom det absolut bästa för hans kropp och knopp. För jag vill inte ha någon som INTE orkar förflytta sin egen kropp, som alltid är sjuk och trött.
Han visar sin kärlek till sin kropp med motion!

Hur ser din egen kärleksförklaring ut?

Vill du lära Dig att visa Din egen kropp kärlek, för ett piggare och friskare liv?
Vikten Av Hälsan står till Er tjänst!

logo vah

Kommentera

Etikettmoln

