Vikten av Hälsan

”Jag gör det sen…”

 

DSC06606

På väg hem från gymmet denna söndag så fick jag syn på dagens Aftonbladet och dess extra bilaga;
”Det fetaste landet USA”, kunde inte låta bli, så den fick följa med hem, ja Ni ser ju rubrikerna, de talar för sig själv…

DSC06608

Det värsta är att det finns så många här i landet som är på väg åt samma håll
det är inte bara övervikten jag tänker på, utan bristen på motivation att ta tag i sin hälsa

DSC06610
”Det löser sig” ”Jag orkar inte” ”Jag behöver inte nu…”

Fler borde vakna upp innan det är försent, det är inte bara den onyttiga maten som hotardet är bristen på motion, den allt för höga fysiska och psykiska stressen.

DSC06607

Allt det i en kombination är riktigt oroande!
Att INTE orka gå från det egna hemmet, till affären utan att bli andfådd.
Värk i fötter och knän, ”Har för ont för att gå”, är det inte så att värken finns därför att man INTE rör på sig?!

pillerburk

Brist på motion och matvanor med matvaror som ökar inflammationerna i kroppen
gör varken värk eller immunförsvaret bättre.

Sluta skjut fram det, ju längre du väntar desto längre tid tar det för kroppen att komma tillbaka
och reparera de skador DU själv har åstadkommit!

2bf32-chambers-lovehandles

Skador Du även kan reparera själv men då är det dags att Du vaknar upp NU!
Tänk på att ”Sen” kanske inte kommer, att skjuta upp sin egen hälsa
är som att putta sig lite närmare stupet…

Kan ju börja med att fråga, Hur Din middag blev, hur kände Du innan och Nu efteråt?

Själv öppnade jag kylen och tog lite av det jag fann lockande, ibland har jag allt för mycket gott i kylen så det blir svårt,
lite så var det ikväll men fick välja några favoriter, till laxen som blev över igår, resten får jag ju använda imorgon då jag är ledig.

Men denna söndag blev det att dra fram skärbrädan och fixa något snabbt

 DSC06604

Och det blev

Tre sorters kål med lite annat grönt som fått smak av mango, chili och soja. Ugnsstekt lax på en bädd av kikärtor, svamp och äpple allt med smak av två sorters curry
Allt i ugnen samtidigt!

Gott, för kropp och själ!

Måndag imorgon som sagt, och kanske dags att börja om från början, IGEN?!
Eller gör Ni det sen?!

Jag hoppas Ni vaknar upp och vill lära Er förstå Vikten Av Hälsan!
För så långt som det gått i USA, ska det inte behöva gå här!

http://www.viktenavhalsan.com

Kommentera

Etikettmoln

