Vikten av Hälsan

Har Du kolla på veckan?

DSC06247

Hej! Mitt namn är Katrine ”Fröken” Loo, jag har ingen egen matkassemen istället vägleder jag dig genom butikens hyllor och får dig att förstå
vad Du ska handla och varför.
Jag lämnar Dig inte med enbart en receptbrochyr, jag följer dig hem
och visar Dig hur Du ska använda det Vi tillsammans lagt i din kundvagn.

Det, det är hälsosam matinspiration ala Fröken Loo det.

DSC06263

Hur tänker Du när det är dags för lunch/middag, har du planer för veckan eller tar Du det som det kommer.

findus

Eller låter Du helt enkelt Findus och Familjen Dafgård planera åt dig?

DSC06502

Ser Ni möjligheterna i veckans reklamblad?Det gör jag, kolla priserna, jämför, och kolla vad Du brukar köpa
kanske finns det något som är bättre både för miljö och din kropp
som även gör din plånbok glad.

Ja du finner även sådant Du KAN göra själv till bättre pris, och vettigare innehåll!
görsjälv

(Man slutar ALDRIG förvånas över vad färdigmatsindustrin kommer med för ”nytt”)

grönt

grönt2

(Lägg till toppen priser på ägg, ekologisk köttfärs, rotfrukter, svenska kyckling delar m.m
på andra butiker)

Och Du kan få en vecka fylld av nyttigheter för både plånbok, miljö och framför allt Din HÄLSA”
Tar Du dessutom reda på de rester som blir över, så gör du än mer för din ekonomi och vår miljö!

DSC06497

Precis så som jag gjorde igår kväll, då jag från lunchen tog lax, och bönpuré från lördagen och kokade en grönsakssoppa som jag toppade med resterna.

DSC06500
(som min Köttfria Middag idag; En salladstallrik med rester från lördagens middag som jag åt tillsammans med paprika och vitlöksstekta sojafiléer. Tills imorgon har jag planerat att äta Kungsflundra med currykryddad savojkål och kikärtswook)

stressadmamma

Så, hur planerar Du familjens måltider?
Är det kanske den där hälsosamma matinspirationen som behövs?

http://www.facebook.com/viktenavhalsan
http://www.viktenavhalsan.com

(Jag är INTE emot matkassar MEN den svenska befolkningen MÅSTE lära sig ta andra vägar i butiken det löser INTE en matkasse hem till dörren. För när De väl är i butiken så är vanedjuret där och stegen går mot de trygga områdena!)

kundkorg

Kommentera

Etikettmoln

