Vikten av Hälsan

Vad är lycka för dig?

våg med pengar

Pengar är inte allt är i världen, ingen kan köpa sig lycklig.

Just nu, för mig är lycka att veta, att imorgon kommer Han hem igen, till mig och jag insåg att jag behöver fler dagar med honom, än två. Pengar är inte allt, en extra dag med honom betyder mer. Tid för varandra. Så istället för två, blev det tre.

DSC06309

Låt mig alltid få vakna upp
och veta att den där famnen
Som får mig lugn
Finns där för mig

Att möta de där blåa ögonen
Se de där gråa tinningarna
bli ännu gråare

Höra just det där skrattet
Som får vilken mulen dag
Att lysa upp

Jag kan se den där kroppen
På avstånd
Se hur varje rörelse är hans
Hur fötterna skapar steg
Ryggen rak
Blicken högt

Lyssna till andetagen
Känna hur pulsen slår
Hjärtat bultar
Och varje liten muskel är spänd

Då jag är ute på mitt stormande hav
I den värsta dimman
Dyker han upp där
Tar mig i sin famn
Och vaggar mig lugn igen

Må jag aldrig bli utan det där
För ingen annan får mig så trygg
Som just det där
Precis, det där som är Putte

För han är, mitt allt, mitt liv.

 

Ja det blir ju lite god mat då han kommer hem;

 DSC06378

Vittling under äpppel/pepparrotstäcke, senapskokta rotfrukter, vittvinsfräst spenat med lök och bondbönor. Samt syrlig vitkål med inslag av grönt.

Lycka för själen att han kommer hem, lycka för kroppen med färgsprakande och smakrikt nyttig mat.

Ja, detta inlägg blev lite annorlunda, men hör inte lycka och hälsa ihop?
Jo liksom kropp och knopp!

Jag lät kroppen arbeta, hjärnan rensas, pulsen öka på väg hem från jobbet idag.
Kanske kan man ta milen i augusti ändå
Och nog var det skönt att veta att det stod en tallrik med mat i kylen då man kom hem och hade duschat

DSC06374

Rester ifrån igår, sådant dör jag inte av

Kommentera

Etikettmoln

