Vikten av Hälsan

Let´s Go Wild And Crazy

Ja, det tycker jag Ni verkligen ska göra, löp amook där ute i grönsaksdisken, prova nya härligheter som Du är nyfiken på.

Tänk, idag följde det med hem FYRA nya saker ifrån min handling.

DSC06333Och väl hemma så flödade idéerna.

DSC06334

Svartkålen frästes med gulbeta, blomkål, purjolök och morot. Tillsammans med lite vinäger och ett ”algsalt”

DSC06335

Okran kokades lätt i lantbuljong, tillsammans med bondbönor. Sedan fräste jag det med vitlök och paprika. Vände ned det med mangoldblandningen och tärnad färsk mango.

Har ALLTID varit nyfiken på okran, och nu var det bra pris på citygross så är det inte gott så får det vara 14 kronor som går till spillo men då har jag åtminstone provat! Och tycker jag inte om den kokt, så kunde man äta den rå eller wookad eller låta koka med i grytor som redning så tycker man INTE om på ett sätt finns det flera andra att prova, det gäller ALLA grönsaker!

Det tar ju upp till 20 ggr för ett barn att acceptera en ny smak och MINST lika länge för en vuxen skulle jag tro!

Så mina ord till Er denna kväll, i detta korta inlägg är;

Våga prova och löp amok i grönsaksdisken! De bits inte!

Hade två underbara vänner här ikväll så de fick med sig lite smakprover hem, så utlåtanden från andra håll än från frökens kommer nog det med.

DSC06331

Hade ju förberett en laxomelett med linssallad tills idag MEN tänk vad det kan ändras, tar rökta laxen, fräser den med lite broccoli, vaxbönor, tomat och lök. Steker ett ägg och äter tillsammans med de nya upptäckterna.

Och Imorgon är det en ledig dag, så då kokar jag de halva kikärtorna, men det är nog inga konstigheter än hela kikärtor.

Osäker och rädd?

Låt mig vägleda dig in i de nya smakerna! Ta med tjejgänget och låt tjejkvällen gå i en grön inspiration!
Avsluta med lite svettig träning med Putte!
Och hela tjejkvällen går i hälsans tecken!

http://www.viktenavhalsan.com

http://www.facebook.com/viktenavhalsan

Kommentera

Etikettmoln

