Vikten av Hälsan

Det vinnande målet

DSC06030

Ica lyste ut en mellanmålstävling, gissa om jag blev glad då jag öppnade mailen idag och såg att jag var en av fem som vann 500:- i presentkort på Ica.

Man skulle välja en vara ur ICA´s sortiment som man ansåg vara sin egen favorit i mellanmålssynpunkt, jag tog deras kvarg. Så jag skrev en del förslag, men det jag kommer ihåg mest är detta;

DSC06214

 

Kanelstekta nyplockade äpplen som serveras med kvarg/kesella, kokos och nötter. Passar lika bara som mellanmål som efterrätt.

DSC06215

Blir inte längre inlägg idag, ”Kan Du Slå en Pensionär” upptar mina ögon just nu, maten står i ugnen och en ledig dag väntar imorgon.

Lite planer inför FAS-3 föreläsningen nästa vecka, samt inför mässan som också är nästa vecka.

DSC06238

Och visst är det väl synd att slänga mat, så idag är det rest-tisdag;

DSC06236

Havskatt (från i söndags) på en bädd av paprika, tomat, lök, svamp och squash.

Vilket också är ett vinnande mål, för plånbok, miljö och min hälsa!

Kommentera

Etikettmoln

