Vikten av Hälsan

ensam nalle

Tycker jag synd om mig själv denna måndag, jag HATAR nämligen måndagar, det är dagar då ensamheten känns som värst, tårar bränner innanför ögonlocken mest hela tiden, det är ingen som kommer hem. Allra värst är det måndagar efter helger då jag jobbat och Vi inte setts så mycket alls.

logo vah

Ja, jag får nog försöka få till det där så jag får vara med den personen jag saknar, mest hela tiden igen och tillsammans försöka få befolkningen att förstå Vikten Av Hälsan.

placer

Kanske beter jag mig inte riktigt som många andra som tycker synd om sig själv (tjejen i kassan framför mig ikväll t.ex. en dunk vin i bolagspåsen, en stor påse chips, och två paket cigg kanske tyckte än mer synd om sig själv), visst har jag dragit ned och mörkt lagt lägenheten denna kväll med det är varken godis eller vin framför mig, det är den nya svarta bibeln ”Saltad Nota”, den kom idag, så perfekt, att grotta ned sig under täcket med efter en helg, en måndag på jobbet och ett rejält benpass.

DSC06190

Jag blir egentligen inte förvånad över vad jag läser, har kommit in fem kapitel nu, men jag blir verkligen förskräckt, hur ILLA det är och hur det blir VÄRRE!Alltså, jag saknar ord, det handlar om befolkningens HÄLSA! Hur f*n ska en kropp orka jobba efter en lunch ute då de mest betalar för tillsatser och vatten som sedan manipulerats med socker och fetter för att smaka ”Okej för det priset”!

nuggets1

En Chicken McNugget under mikroskåp

Vad innehåller egentligen en Chicken McNugget? Under ett högkänsligt mikroskåp hittar man väldigt underliga saker som fibrer och konstiga prickar. Se hela undersökningen i länken nedan.

http://www.naturalnews.com/041646_Chicken_McNuggets_forensic_food_analysis_strange_fibers.html

”Tyvärr Vi har inte senap i köket” var en kommentar på insidan av boken…

En uppmaning eller order, LÄS den, för ditt eget bästa! (Eller fortsätt äta kyckling som preparerats med något som får hundmat att lukta bättre…)

För mig spelar det INGEN roll om jag handlar själv eller äter ute så SKA jag ha min rätt att veta vad jag ger min kropp för näring och att det inte bara är energi! Okej må grönsakerna vara frysta, men jag VILL ha mat som inte blivit allt för mycket illa behandlad, jag vill ha mat tillagad på RÅVAROR! Helst av allt vill jag veta vad som händer där bakom, vid spisen, ÖPPNA kök, ja det finns, även här i stan! Meat och GävligtGott är två exempel på ställen i Gävle där Du verkligen VET vad du får på tallriken, ställer Du en fråga så får du ärligt svar!

Bamse

Jag försökte även få dagen att gå lite fortare så att ännu en dag är borta, och det blir närmare torsdag då HAN kommer hem igen, genom att ”tvinga” hit syster på lunch imorgon, då jag är ledig. Men en timme senare var dagens middag och morgondagens lunch , så det fick även bli en kvällspromenad i solen, ett litet samtal till mamma innan jag kände mig redo att dra ned rullgardinerna och helt enkelt lägga mig under täcket och tycka synd om mig själv, då är det ju perfekt med mat som går klart i ugnen.

Så, dofter av chili, thaibasilika, lime och vitlök spred sig samtidigt som jag läste om transfetter, ”ostliknande massa”, ”Äkta” Italiensk Glass.

 

Köttfri måndag som det är så blev det;

DSC06191

Avokado och ärtskottsallad
Kåldolmar med kikärts och svampfyllning
På en rostad paprika och morots”sallad”

Och imorgon tänkte jag bjuda syster på;

DSC06192

 

 

Laxbiffar med kapris och dijonsenap
Kokta betor med pepparrot
Vitkål och äppelsallad med grov senap
Linser med tomat och paprika
Grön(till innehållet) sallad; Roman, Gurka, Ärtor, Avokado, Purjo och lime
Samt morötter som ska få blancheras med citron
Kommer även lägga i blomkål och ev någon bönskida.

Först läste jag lunchguiden men jag ville ju spilla ensamhetstiden

(och efter dagens sidor så… känns de extra bra att jag ska leverera en överbliven matlåda från igår till en vän imorgon)

Kanske kan jag inspirera någon mer, för jag blev nämligen ”länkad” idag, och hade inspirerat http://2xlblog.com/ till dagens måltid, annars hade hon fått kokat soppa på en spik.

soppa-på-spik

Förhoppningen är ju att det ska bli något av mig med, och mina drömmar, Våra drömmar.

Mina och Putte´s

Följ oss, hjälp oss att sprida vårt budskap, låt oss vägleda Dig och Din familj på Er resa mot en sundare livsstil

http://www.viktenavhalsan.com

http://www.facebook.com/viktenavhalsan

 

Kommentera

Etikettmoln

