Vikten av Hälsan

Han må vara en djävul där bakom trumsetet, är GT´s egna lilla spexsnubbe men det brinner något mer i Micke Syd.

DSC06076Vi har verkligen fått bevittna en låga där inuti honom, att se honom träna men att höra honom prata, om hälsa
hur stressen förstör människorna, hur den ständiga uppkopplingen, och ”närvarandet” vad som sker med de unga i samhället
och hur folk är rädd för att börja må bra, gräva i sig själv, gå på djupet med problemen, både i då och nutid.

evolution
Hade det inte varit tidspressat igår efter spelningen hade vi nog kunnat stått där än och prata,
det är verkligen många gemensamma tankar mellan oss.

gimage.php

Vi är inte blinda, Vi ser hur människornas hälsa faller där ute, och problemen MÅSTE tas på allvar
men så länge både privatpersoner och företag är rädda för att satsa pengar på hälsa
är det svårt att få dem att lyssna, kanske är det som Micke sa igår ”Folk är fan i mig rädd för att börja må bra”.

slutastressa

Rädd för att ta tag i problemet, men desto tidigare man tar varningar på allvar, ju lättare är det att komma åt det som skaveroch skadan kanske inte blir så stor, om det så är psykiskt eller fysiskt.

Bodde på hotell i natt, och vid frukosten i morse hörde vi ett prakt exempel på något sådant

En mormor i en diskussion med sina små barnbarn;

”När man är barn kan man äta vad man vill men när man blir gammal måste man äta nyttigt föratt kroppen tagit skada av livets gång och för att man ska kunna leva lite längre”

tjockis.gif

Borde man inte som mormor säga

barnkock

”Äter man nyttigt hela livet mår kroppen bra och man lever länge”

DSC06093

Ja, som sagt, vi fick ju återuppleva onsdagens konsert igår, fast i Sundsvall denna gång.
och även om vi inte fick träna med Micke igår, så var det ingen ursäkt för oss att INTE träna
efter en lång bilresa behöver kroppen komma igång och med ett TRX-band i väskan finns INGA utvägar.

DSC06087
Så vi hottade upp hotellrummet och Putte satte ihop ett litet Tabata-pass åt oss även om onsdagens pass med Micke gör sig påmind i både framsida och baksida lår. (Det tackar jag för Micke).

Har svårt att förstå det som skett dessa dagar, under de sista låtarna igår kom tårarna.Det är över nu, men jag kommer ihåg alla stunder med dig. Ja dagarna kommer ligga mig varmt om hjärtat
jag mådde förträffligt bra, lyckobubblor, sprudlande känsla, och glädjetårar.

IMAG0013

Jag kan säga, att det inte var riktigt så jag tänkte mig då jag hämtade ut konsertbiljetterna i januari,inte heller räknade jag med svar, efter att jag läst en liten intervju med Micke i Friskispressen om hur
han skulle försöka träna på turnén, och där brann det till i mitt huvud, jag formulerade orden i mitt huvud
gick hem och skrev ett mail, en vecka senare ringer han, och sen slutade det så här.
IMAG0228

Ja, jag ger inte upp, jag försöker hålla ångan och lågan vid liv, hela tiden genom att söka mig till människor som har hjärtan som brinner för samma ämne!

DSC06086
Och även Putte´s låga försöker jag mata, han fyller år till veckan, så jag passade på att gratta honom under vår lilla mysiga hotellvistelse
egentligen hade jag velat att det skulle blivit ett TRX-pass med Micke det hade liksom fallit sig perfekt med
tanke på att Putte ska få en utbildning med Concept i höst, TRX, Trigger, Vipr, han får välja själv.

DSC06103

Så imorgon väntas det ett litet kalas för födelsedagsbarnet, så detta hade jag tänkt bjuda på;

DSC06100

Rostad sötpotatis, Morötter, blomkål, nektarin och knipplök i saffranslag, syrlig vitkålssallad, gröna blad med mix-tomat och melon, Fröken Loo´s Västeråsgurka, Örtig melon och nektarinkvarg, hummus, broccoli samt rostad squash, svamp, lök och aubergine. Till det serveras det citronstekt Havskatt och till de som inte äter fisk blir det örtiga nötbiffar.

Och istället för tårta blir det;

 

DSC06102

Qinoua och kokoskakas med jordgubbar, melon/nektarinkesella och sommarbärsås.

För än en gång, nyttig mat är INTE tråkig mat, eller har vi fel?

Det må ha varit ett lite rörigt inlägg, det får Ni ursäkta men som Ni nog förstår har jag lite och smälta, jag kan liksom inte förstå att detta har skett, att JAG har fått denna chans, och uppleva detta, tillsammans med den jag älskar, försöker komma igång med ett företag med.

DSC06099

Följ våra vidare äventyr som företagare på;

http://www.facebook.com/viktenavhalsan

http://www.viktenavhalsan.com

Kommentera

Etikettmoln

