Vikten av Hälsan

bråkbarn

Svårt med att få ordning på maten, planera och handla?

Låt mig vägleda dig, både tillsammans och med recept och handlingslistor kan vi få till en bra, hållbar och nyttig vardag.

garant

Inspiration, Vägledning och Planering, så kan Du och Din familj få en piggare och friskare höst.

Har Du följt min blogg så har Du sett och förstått vad jag går för i köket, jag brinner för matlagningen och jag kan vägleda dig till nya upptäckter och smaker i köket. Få Dig och Din familj att prova nya saker.

Kanske en grön dag i veckan;

DSC05986

Som här;
Bönbullar med smak av curry

Som serveras med en grönsaksgryta med lite indisk tikka masla touch.

Med bra råvaror hemma och lite planering är en god måltid aldrig långt borta.

DSC05983

Klockan var strax efter tio idag men vår lunch var redan förberedd för dagen;

Lax och grönsaksgratäng, stod på dagens meny, med broccoli, snabbsyrade grönsaker, ruccola och bön och avokadosallad.

Snabbsyrade grönsaker går snabbt och lätt att göra;

Här tog jag västeråsgurka (går bra med vanlig gurka med), morötter, blomkål och sockerärtor.

Kokade upp blomkål och sockerärtor i vinäger och en skvätt vatten, persilja och ett lagerblad snabbt

Skar gurka och morötter i grova slantar, la i en skål, hällde de lätt förvällda grönsaker med lag i samma skål och lät svalna.

Är film och mys i soffan något som sker ofta i Ditt hem?

Såklart man ska umgås med familj och vänner men är det alltid;

CHIPS OCH GODIS

Kanske det är dags att se över de vanorna för är det mys en dag, blir det lätt kvar i skålar, flaskor, påsar och myset flyter ihop till ett långt veckomys.

Att lära sig se på film utan skålar kan vara en stor prövning, det vet jag, för det fanns en gång i tiden då jag INTE kunde tänka mig att se på film utan en STOOOR påse godis framför mig och handen gick i ett till skålen, såg jag slutet på filmen?

godisskål

Ofta somnade jag med handen där i men jag hittade små ersättare, vindruvor, fruktklyftor, grönsaksstavar men det finns annat;

DSC05985

Ikväll tar vi tillvara på den sista tiden vi får tillsammans denna ledighet med kesella med citron och lime, toppat med förra sommarens minnen och en svalkande isig sommar”drink”; Mixade frusna jordgubbar, hallon, melon och kokosvatten…

Så skulle du lita på Mig, med min erfarenhet av att förändra beteende och min kunskap som jag samlat på mig, under utbildningen som kostrådgivare och hälsoinspiratör? Kunskap och erfarenhet som jag delar med mig av till Dig så att Du och Din familj kan få en hållbar och sund livsstil.

http://www.viktenavhalsan.com

http://www.facebook.com/viktenavhalsan

Kommentarer till: "Litar Du på Mig och Min kunskap?" (2)

  1. Hoppas många lyssnar på detta!!:-)

    • Oj, tack. Ja, jag hoppas att det finns några där ute som vill lyssna på detta jag/vi vill förmedla.
      Vikten Av Hälsan är det många som behöver lära sig. Gävleborgs län, där jag/vi bor är Sveriges ohälsosammaste län
      så egentligen har vi mycket jobb här, behovet är stort, men efterfrågan liten, då människor inte vill satsa på att börja må bra…

Kommentera

Etikettmoln

