Vikten av Hälsan

KB200210101210659H6_354161a

Jag har sett det på en butik jag besöker varje vecka, hur de liksom har staplat upp ett berg av aromatburkar

och kört ”drive” på dem, jag trodde att det var dags att tömma lagret och att det en gång för alla skulle sluta säljas…

IMAG0173

Men INTE då, bara sprang förbi hyllan med kryddor på en annan butik idag, och där lyste den upp, påsen med Aromat

och inte till kampanjpris heller, 24 spänn (priset ni ser ovanför är för en sådan ren krydda som peppar), för ett GIFT! Och folk köper det, för tjejen framför mig, hade den svenska klassikern

Hårdbröd, tomat och Aromat i sin korg!

aromat

Men det är kanske så, svensken är beroende av det, och dess innehåll. Från skolåldern står den där, burken, så gul och lysande. Kan få vilket pulvermos som helst att få smak, av vad då?

potatismos

Ja, det är ju det, och vad gör den där s.k smaken med kroppen?

kinessyndrome

Ja, bara en liten söndagstanke…

Jag låter inspirationen flöda, och äkta smaker och dofter sprida sig i hemmet.

Kanske kan de locka Er att prova på lite i era kök, kanske är det semester och lite mer tid?

DSC05864

Lördagsmiddag; Biff till Putte, sojabiff till mig. Diverse gröna tillbehör, förutom hummus;

DSC05865

Sparris och knippmorötter marinerad med sotad lök med diverse örter

DSC05866

Romansallad med melon, rädisor och torkade alger

Avokado och bönsallad

Ugnsbakade grönsaker med citron

DSC05867

Ja, när jag ändå stökar i köket, så gör jag det ordentligt, förbereder för flera dagar.

Meet Free Monday imorgon; Grönsakscurry med två sorters bönor

Står förberett i kylen.

DSC05868

Och eftersom det inte blev fisk igår, så får det bli ikväll, efter ett bra gympass efter jobbet kräver påfyllnad av bra mat (som alltid kroppen behöver)

Rimmad (sedan halstrad) Långa, serveras med en sparris och mangoldsallad samt fräst spenat med fyra sorters lök.

Helt fritt från Aromat, jag lovar!

Kommentera

Etikettmoln

