Vikten av Hälsan

Jäst mögelsvamp

 

Det är just vad quorn är. En jäst mögelsvamp till ett högt pris med köttaromer lite äggviteprotein, nej det lockar inte mig, och det är inte ens gott. (http://sv.wikipedia.org/wiki/Quorn )

Det finns så mycket annat man kan ersätta kött med om man vill äta vegetariskt;

Bönor och linser är riktigt billiga, speciellt om man köper de torkade varianterna.

BildSjälv köpte jag idag, både torkade sojafiléer och tofu (http://sv.wikipedia.org/wiki/Tofu) med basilika smak. Torkad soja är billigt och drygt. 100 G torkat, blir 400 G tillagat.

BildSå dagens lunch blev balsamvinäger marinerad sojafilé som hamnade i romansalladsblad tillsammans med hummus och lite grönsaker, samt serverades med lite diverse småplock i form av olika grönsaksblandningar som jag smaksatt med örter ifrån min egna lilla örtagård.

Bild

Bild

 

 

 

Bild

 

 

Jag älskar småplock så därför har jag bokat bord på restaurangen Hoummus i Stockholm tills nästa lördag, det är ju nästa helg vi ska på vår hälsoinspiratörsutbildning på Pauluns näringscenter. En kurs vi båda ser fram emot, alltid givande att möta människor som brinner för samma ämne. Och förhoppningen är att vi ska kunna använda denna utbildning mycket för att få människorna att förstå Vikten Av Hälsan.

Kommentera

Etikettmoln

