Vikten av Hälsan

Morgonröster i radio

radiobild

Ja det vart ju en en helt annorlunda start på denna dag än vanligt, för det är ju som sagt inte var dag man är med på radio.

Men oj så kul det var men såklart, man kom ju på en massa annat man skulle sagt o gjort istället men, i det stora hela är jag/vi väldigt nöjda, de som lyssnat har tyckt de var bra, vad de sagt i alla fall sen gick mina mellanmål hem, så det värmde ju extra gott i Fröken Loo´s hjärta eller vågade de inte säga annat =)

Ni kan själva lyssna på klippet här;

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=5508635&play=4525449&playtype=Ljudklipp

p4

Drog direkt till jobbet sen, och svävade nog lite på moln hela dagen, fylld av lyckobubblor. Men om det ger ringar på vattnet, det får vi se, men det var helt klart en fantastisk upplevelse och super trevliga människor där bakom radiorösterna som håller mig sällskap på mina morgonrundor då jag är ledig.

Försökt samla tankarna då jag kom hem från jobb och träning, och vart gör inte jag det bäst, om inte i köket, så avsatte en(!!!) timme med både äppelmoskok, middagsfix och fixade i ordning morgondagens middag på en gång, varför äta Taco bara för att det är fredag? Här blir det annat plock;

DSC05492

Ingefärsvitkål med chili och mango

Sambalkryddad avokado och bönsalsa

Senapsslungad broccoli med sting

Wasabiruccola med krispigt äpple, rödlök och sugersnaps

Kronärtskocka, Squash, aburgine och svamp i vitlöksvinäger

Fruktigt grönsaksfräs med currysmak

Till det blir det varmrökt lax och ägg

En timme, i köket, och dagens mat, morgondagens middag och ett äppelmoskok, det är inte lång tid. Prioriteringar i livet som gör mycket gott för hälsan. Gymmet direkt efter jobbet, hem, en timme i köket, och sedan dusch och mys i soffan, lite bloggande.

bubbla

Så Nu tar jag mina lyckobubblor och lägger mig i sängen denna kväll, inväntar en arbetsdag och sedan en ledig helg, som jag inte riktigt vet vad den bjuder på.

 

Kommentera

Etikettmoln

