Vikten av Hälsan

http://www.inspirationforalla.se

Gå om Ni får möjlighet!

Vi hamnade på föreläsningen med Olof Röhlander tillslut, och en väldigt inspirerande föreläsare som värmde upp oss, Micke Darmell. Micke talade om livet, att vara Härvarande, och avkopplad/uppkopplad. Hur uppkopplingen är en större uppfinning, än hjulet, den största förändringen för mänskligheten.

micke

Det var skrämmande fakta han levererade med en glimt i ögat, hur stress påverkar oss, eller hur vi blir stressade av saker vi INTE kan påverka liksom hur samhället utvecklats, medans våra kroppar är kvar för 50.000 år sedan.

Tänk bara på att 30 % av landets 15 åringar har sömnproblem!

Vi hinner inte med livet, sägs det. Fullt upp!

Vi ALLA har 168 timmar på en vecka

Och tiden räcker inte till

Av den tiden vi är i arbetsförålder, är vi på jobbet 10%, borde vi inte då se till att om vi ska vara i hamsterhjulet, som jag skrivit om förr, rullar där Vi vill vara?!

Jag vill INTE ligga på dödsbädden och ÅNGRA att jag jobbade för mycket med något som någon annan tyckte jag skulle jobba med, för det är något de flesta gör, ångrar att de jobbade FÖR mycket och inte följde sina egna drömmar. Lät andra styra ens tid i livet.

Ja, bara Mickes framträdande berörde och fick en att tänka till på livet, vad Vi gör och INTE gör. Hur folk är ”närvarande” fast ändå inte.

Det räcker med 30 minuters pulshöjande träning om dagen för att få en bättre hälsa, folk säger att de INTE har tid att träna, men en svensk sitter i genomsnitt på Facebook 75 min/dag, så om Du inte tränar, säger att du INTE har tid, koppla av från ”fejjan” och ut och rör på dig. Slå av tv´n en stund. För Du HAR tid att träna, det är bara Du som avgör hur du förvaltar den, och det är Din hälsa som betalar priset. För att ständigt vara påkopplad gör dig sjuk, både fysiskt och psykiskt.

Sinnessjukt att skriva det på en blogg kanske, men Jag är medveten om det, och nätet är ett stort nätverk att komma ut med budskap, men samtidigt måste man komma ihåg AVKOPPLINGEN!

olof

Att försöka sammanfatta Olof´s tid, är en utmaning, han kom med otroligt mycket på en timme, jag försökte anteckna varje mening men det gick inte, för det var för klockrent. Mycket av det han sa, har kommit till mig från annat håll men det är alltid värt att upprepas för att komma ihåg;

Att man måste våga chansa här i livet, det är motgångarna som föder motgångarna. Det är faktiskt svårt att göra mål om man inte har något mål, och vägen fram till medaljen och målet som avgör hur ”gott” medaljen smakar.

Så Jag avslutar detta andra blogginlägg för dagen med orden som Olof sa att vi skulle sammanfatta kvällen med

”Framrutan ska vara större än backspegeln”

Det är Din tid, Ditt liv, låt andra inspireras av din resa!

Precis sådana ord som får Krigarhjärtat att kämpa vidare

Kommentarer till: "”Det är Din tid, Ditt liv, låt andra inspireras av din resa”" (2)

  1. Alltså, ju mer jag läser din blogg desto mer längtar jag efter att träffa dig.

Kommentera

Etikettmoln

