Vikten av Hälsan

Jag vet att alla inte tycker om det jag gör, det jag brinner för. Möter mina åsikter med avsky men jag står upp, ger mig inte och ja ibland blir det utdelning med mina drömmar om att inspirera andra till en grönare måltid…

… 1000 kr på Coop i en bild/recepttävling på facebook. Oväntat och ofattbart, Min matlagning? Men så uppskattad vinst. Blir det kanske lite extra gott de kommande veckorna.

Vad var det jag vann på för bild då?

Dijon och morotsfylld rödspätta.
Portobello, savojkål och äppelfräs
Samt Ärtskottssallad med mango, rädisor, salladslök
Och självklart lätt ångad sparris.

Sidär, så kan det gå.

Första utkastet för Frökens lilla deltagande hos Mia, http://www.levdittliv.nu , gick iväg igår, nu får vi se vad de kommer fram till.

Och imorgon bär det av mot Västerås, och Sann-Instruktörsutbildning med Michelle, via Embla. http://www.maria-michelle.se/ Både jag och Putte ska gå, för framtida planer och uppdrag i Emblas lokaler här i Gävle. Vi får se vad det kan leda till men vi åker till Västerås med öppet sinne och självfallet väntar det hotellmys där också.

https://www.nordicchoicehotels.se/Clarion-Collection/Clarion-Collection-Hotel-Etage/

Livet rullar framåt, bakåt och i sidled men för att allt ska fungera måste kropp och knopp hålla ett samspel. Om en vecka står det massage och healing i min kalender vilket verkligen behövs. Lite änglavägledning, kanske klarnar vissa saker upp mer då. Det får tiden utvisa.

 

Och vad jag kan förstå blir min blogg allt mer populär, mött en man, en ingenjör, som jobbar på sjukhuset, som höjde den till skyarna. Jag skrev bra, sakligt, informativt men på ett lätt förstårligt sätt. Med bra bilder, både inspirerande, frustrerande och han menade det. Sen möter jag hela tiden andra som verkligen puschar på mig, ger mig feedback, kommer med förslag på innehåll. Vill ha mer. Driver på min låga (samtidigt som det hela tiden finns de som försöker blåsa ut den. Kapa mig vid fotknölarna och får mig att ta spaden och gräva min egen grav och slänga ned alla drömmar i den för att sedan låtsas som om inget hänt) Men jag tänker inte ge upp! Helt plötsligt blir det utdelning, det visade sig ju igår…

Att ge upp finns inte på Krigarhjärtats karta. Jag har några händer som håller stadigt i mig och som viskar ömma ord i mitt öra och torkar bort tårarna från min kind. Allt ska samspela för att fungera, ensam är stark men med några andra är man starkare.

 

 

 

Och ikväll bjuds det på…

Spenat och gravlax fylld Rödspätta på en bädd av grönsaker. Som får ett stänk av senapsvinäger och vitlök. Paketet viks ihop och läggs på grillen. Till det serveras en romansallad med rädisor, blomkål och avokado. Lite gott en torsdagskväll

Kommentera

Etikettmoln

