Vikten av Hälsan

 

En liten kort uppdatering, inte ofta Fröken Loo gör dubbla inlägg men en dag som denna behövs det, då huvudet är fullt av tankar, eller ska man skriva bubblande lyckokänslor. Så konstigt att känna, ovant. Sa till en kille på gymmet nu ikväll att de jag känner nu är så konstigt ovant och ofattbart ”Ja men Katrine även du är värd att få känna så och inte bara mörker, fokusera på de som ger, även om de inte är med dig varje dag så är de närvarande ändå”. Ja, vackra ord har förföljt mig denna dag, ska jag sammanfatta dagen med ett ord?

VACKERT. Nej det går inte med ett ord. DRÖMMANDE! EUFORISKT FANTASTISKT!

Ja, solen mötte mig imorse med min gamla lärare, tyvärr dök inte min vän upp på lunch men Putte kom hem, sen blev det en solig promenad till Embla och träff med underbara Michelle någon timme, delade tankar och funderingar om framtiden. Både i det privata och företagsmässigt. Givande.

 

Väl hemma, öppnade mailen. Drömmande ord, fantastiska ord, till BARA mig. Är jag värd dem? Vad är det som sker? Ska det vara såhär, är det såhär det ska vara? Lyckobubblor? Inbjudan om en liten vårresa, litet äventyr en upptäcktsfärd i vår-Sverige. Ja, jag hoppas inbjudan står kvar och blir av. Men bara orden, ja det är mäktiga ord. Starka ord, med kraft bakom. Som berör långt in i djupet. Inspiration, drömmar. Inspirationskällan som ger mig kraft och energi. Ja, jag saknar ord om detta, så kanske lika bra att sluta skriva, för det snurrar av bubblor.

Ja, att jag sedan lycktas få en tjej som jag jobbat med att söka en utbildning som hon drömt om, fått med sig sin pojkvän till Linköping för att plugga till hösten, ja det värmde gott.

För följa sina drömmar, sin låga, våga vika av från den väg man kanske går på av ren vana, våga se över kanten. Och Drömma, utan drömmar kan vi lika gärna sluta leva. Vi möter motgångar på vägen men de gör en starkare, kanske förlorar man ”vänner” på vägen, men det är på livets resa mot drömmarnas mål man märker vem som är ens riktiga vänner, och man möter nya på vägen som håller en i handen. Som både hejar på i medvind och håller din hand i sned och motvind.

Ja det är med en bubblande kropp av lycka jag lägger huvudet på kudden ikväll. Må denna känsla följa mig några dagar nu…

För KRIGARHJÄRTAT ger inte upp! Tro inte det. Ingen kan ta MINA drömmar ifrån MIG. De är MINA!

Krigarhjärta… Keep Up The Spirit… Kämparglöd… Inspirationskälla.  Jag? Katrine Loo?

JAG TROR JAG DRÖMMER!

Kommentera

Etikettmoln

