Vikten av Hälsan

Så var dessa två lediga dagar slut och Fröken Loo ska inte klaga. Visserligen tandläkarbesök igår men sen har allt rullat på. En liten vinst på en ”gissa fula fisken” tävling började denna dag med, så ett presentkort på en mysig liten Ica butik här i stan, som har en härlig fiskdisk varje veckoslut, så nästa helg då Fröken Loo är ledig blir det nog både marulk, tonfisk kanske lite hälleflundra, och ja Putte får nog några rökta räkor. Sådant kan man kosta på sig då.

Veckohandlingen denna vecka har klarats av, kanonpris på avokado, svartrötter, morötter, apelsiner, äpplen, bananer, snack-paprika, ruccola, squash. Ja Fröken Loo myste gott då vagnen fylldes. Färsk torsk fick jag tag på imorse till bra pris, dessutom MSC-märkt, vill säga godkänd fiskad. Lunchen idag blev ingefärskryddad torskfärs, som jag fyllde paprika med. Till det blev det wookade grönsaker och en len avokadosallad med äpple, apelsin, lite mungbönor och ruccola. Imorgon blir det bönbiffar(Putte får kycklingfärsbiffar) med basilikarostade svartrötter och en morotssallad med rostade coctailtomater, oliver och gräslök.

Var på stan en sväng innan jag gick o tränade nu på eftermiddagen. Var både på Life och HälsoKraft. Life, erbjöd värme, leenden och dessutom blev et lite handlat, rostade kokosskivor, Basilikatofu och Gojibär. HälsoKraft bjöd på en inbjudan till en spännande Happening-vecka nästa vecka, massage-prova på, återförsäljar besök och dessutom en förläsning om medvetenhet kring mat, och ifrågasättande, vad maten gör med kroppen. Den är på Torsdag nästa vecka, kostar 150 kr, får se om jag kan gå. Vore spännande och givande.

Blev lite illa berörd idag då jag var och handlade medan jag väntade på att Puttes innebandyträning skulle sluta, en tjej gick och letade ett grovt osötat bröd… Hade lite grönsaker i korgen och frukt, tog allevo-drinkar men innan hon hade betalat hade hon köpt både ölkorv och godis… Började så bra och slutade så illa. Och jag kunde bara se på. Vad ska jag göra? Hur ska jag nå fram till de som behöver mig? Tänk om även jag står där en dag, på en föreläsning ordnad av HälsoKraft, Life, eller någon annan. Tur man får drömma.

Och fram till dess tänker jag njuta av läsning som kom med posten idag, ännu en bok till min lilla samling men innan jag stoppar näsan i boken ska jag ta ut min müsli som står i ugnen på rostning.

Pumpafrön, solros och melonkärnor, havrekorn, dinkelflingor, rågkross, boveteflingor, kokos och krossad mandel toppade med svarta sesamfrön. Rostas med kanel och kardemumma. Doftar ljuvligt. Perfekt till lite kesella ( som nu äntligen finns i stor förpackning) utrört med yoghurt, rivet äpple och granatäppelkärnor.

Sen en liten uppmaning till Er mina Unika men anonyma läsare, vad vill ni veta? Har ni funderingar, tankar kring lilla Fröken Loo? Skriv… Något jag ska gräva djupt i bland affärernas hyllor, frysar eller vill ni ha inspiration. Jag står här, med min låga och vill nå ut till Er!

Kommentarer till: "En ful liten fisk gjorde min dag" (2)

  1. Är så glad för att Kesella finns i stor förpackning nu!

    • Skojar du vännen!? =) Tänk om de kunde släppa Kesella Lätt på hink med… Puttes ögon lös då jag kom hem med 500 G kesella…

Kommentera

Etikettmoln

