Vikten av Hälsan

Nej en sak är säker, börja inte prata mat och kost med Fröken Loo, det görs på egen risk. Se bara på vad jag ställde till med igår på gymmet. En man i sina bästa år (Ja det är du Sven, om du läser detta) frågade mig vad som var bäst att äta, en cheesburgare eller en vanlig burgare på McDonalds, med ett leende på läpparna. Och vips så stod jag där, började prata om att göra egna laxbiffar, lägga på en grov brödskiva och servera med rostad sötpotatis och palsternacka. Ja, vad gör Fröken Loo när hon kommer hem? Jo, hon skriver hela förslaget i denne mans logg på facebook. Han tryckte på startknappen. Dessutom hade jag innan jag gick ned på gymmet igår läst om de nya odlade köttbiffarna som håller på att tas fram i Holland. Så jag var nog redan i startgroparna när jag gick ned om man säger så.

http://www.aktavara.org/News.aspx?r_id=71680

Ja, Sven (mannen jag pratade med igår) svarade på logginlägget och skrev att han skulle laga det till helgen. Vad håller jag på med? Är det inte matkassar så försöker jag locka fram nyfikenhet genom andra sätt. Nyfikenhet och medvetenhet. Viljan att lära, och prova. Det är där jag vill vara.

Undrar Ni vad jag sysslar med, vad det är för kassar jag skriver om?

http://ekoskafferi.se/

Sportlovskasse, matkassar, ja det har gått i en rasande fart. Hur kommer allt gå? Vad sker. Drömmar och små steg, ska marken vinnas både här och där. I barndomsskogarna, och här i trakterna. Vet dom om att det är jag? Det är frågan. Vad tänker dom, tycker dom? Tystnaden, vad säger den egentligen?

http://ekonaragavle.se/

Helgen ska bli spännande, matgäst på lördag kväll. Ska bli skoj. Riktigt med pyssel väntas i köket. Ska bara komma underfund med vad jag ska fylla rödspättan med. Resten, grönsakerna och frukterna, det löper jag amok med under tiden. En paus mitt på lördagen för frisörbesök bara. Så kanske man lyckas inspirera vår gäst till längre tid bland frukten och grönsakerna då han ska handla nästa gång. Så där, som jag vill lyckas med. Som ni vet.

Så var denna lediga dag snart slut, ett sent gympass avslutar dagen. Morgondagen börjar med bokrea innan jobbet.

Kommentera

Etikettmoln

