Vikten av Hälsan

Några ord i en enda röra, men det bubblar i mig. Ett mer inspirationsinlägg må komma snart, jag måste tömma huvudet. Men något blev åter bevisat idag, en tjej på jobbet började prata lite grönsaker med mig, sedan gick det över i tillsatser för sedan komma in på djurhållning, transporter och dyl. Fan, det är som att trycka på en start knapp, och sedan inse att stopp-knapp saknas på Fröken Loo!

Skickat in Frukt och Grönt bladet för kommande vecka nu, inspirationen flödade, var bara att låta fingrarna dansa över tangenterna. Idéerna kom på gymmet, sedan hem och skriva. Tror denna veckas alla underbara möten gett mig så mycket energi och glädje. Än idag känner jag värmen från i Onsdags, både Michelle, massagen från Jessica, och inte minst Martins värme i föreläsningen.

http://ekonaragavle.se/news/ekonara-matkasse-gor-succe-i-hemmen/

Dessutom kom ett riktigt givande samtal idag, AnnHelene från EkoNära ringde, vi surrade lite, en del bollning av tankar, såklart. Dessutom, ja, det har varit bara positiv kritik ang. matkassens första vecka. Spännande, men fortfarande lika ofattbart. Så fyra kassar till ska fixas till, mer givande jobb för Fröken Loo.  De frukt och gröntinformation jag skriver varje vecka, har varit uppskattade. Så än en gång, jag fattar inte. Det är ofattbart. Det går inte in i Fröken Loo´s huvud. Lilla jag, nu står jag här. Ena foten vid horisonten. Är det verkligen så? Solen strålade då hon ringde och den värmde än mer efter samtalet, dessutom hade hon bollat lite med Michelle på Embla idag. Jag vågar inte hoppas men drömma får man göra, och tydligen så är jag himla bra på det.

Gårdagens tv-val vart svårt, Biggest Loser på TV4 och Plus på SVT1, blev Biggest Loser, men programmet börjar tappa än mer fokus. Jag vet inte men vi följer dem, de gör ett bra jobb och Mårten är har ju en härlig personlighet. Dock skulle jag vilja se en annan man i den rollen, men det är ju en annan historia vad jag vill. Och vem är det då? Ja, behöver jag skriva det. Tror inte det.

Men denna man skrev något igår, ett blogginlägg, det berörde, fick mig att börja gråta. Men orden ger mig kraft och ork att fortsätta, dessa ord, värmande ord. Stärkande ord. Inspirerande ord och tankar. Inlägget berörde långt in i själen. Orden så klockrena, jag kände genom orden. De gick rätt in. Och mina ord saknas för att kunna förklara.

http://www.martinlidberg.com/nyheter.php

Plus då? Jo det handlade om mat, olika märkningar, vad man ska välja ur miljösynpunkt, ur näringssynpunkt. Dessutom om datummärkningar, vad datumen säger, och vad som vad man bör se upp med. Sedan skulle barnfamiljer få hjälp av kockar att laga nyttig och billig mat. Dessutom handla. Har programmet på nu i bakgrunden nu när jag bloggar, otroligt intressant kan jag säga. Den ena är Renee Voltaire, underbara människa, med alla hennes härliga varor som hon tagit fram. Det ska bli spännande att följa, för tydligen ska det vara en följetong. Se vad de kommer fram till. Renee har många underbara livsmedel i sitt utbud, alger, sojor, buljonger, torkade frukter och en hel del annat. Dock så kan det vara lite si så där med vissa ingredienser, som kan orsaka allergier hos vissa och en del frågetecken i hälsosynpunkt men i det stora hela är det rena och bra produkter.

När jag ändå skriver om mat, och inspiration, nya Buffé från ICA kom igår, har inte hunnit öppna den än då jag har haft fullt upp med de böcker jag köpte i Onsdags men imorgon öppnas nog den efter jobbet. Såg att en av mina största favoritkockar, Paul Svensson, var med och lekte fram grönsaker. Härligt. Han är så härligt, sådan fräsch mat. Och drivet han har, för barnen, för bra mat. Då han var med i Matakuten. Inspirerande. Jag ser fram emot den läsningen som väntar, kanske ger lite nya idéer, som jag kan inspirera er med.

För det är ju det jag vill, inspirera, väcka nyfikenhet, medvetenhet och dela med mig av mina erfarenheter.

Det är tur att man får drömma.

Kommentera

Etikettmoln

